نسخه چاپی

هیچ مجروح شیمیایی به اتریش اعزام نمیشود

متخصص ایرانی مقیم اتریش با اشاره به اینكه دیگر مجروحان شیمیایی ایرانی جدید را در اتریش نمی‌بینیم، گفت: ایرانی‌های مقیم اتریش به دلیل حوصله و اعتماد بیشتر به پزشك ایرانی، همیشه تمایل دارند توسط پزشكان ایرانی معالجه شوند.

به گزارش نما، هرمز ولی پور متخصص ایرانی و جراح استخوان مقیم اتریش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعداد پزشکان ایرانی در اتریش که حدود دو هزار نفر هستند، اظهار داشت: ایرانی‌های مقیم اتریش که به پزشک مراجعه می‌کنند تمایل دارند که توسط پزشکان ایرانی معالجه شوند. دلیل این امر، اعتماد بیشتر به پزشکان ایرانی، برقراری راحت‌تر ارتباط و حوصله بیشتر پزشکان ایرانی است.

ولی‌پور درباره اینکه آیا هنوز هم مجروحان شیمیایی برای درمان به ارتش می‌آیند یا خیر، گفت: من در موارد جدید ندیدم که مجروح شیمیایی برای درمان به اینجا بیاید.

وی با اشاره به خاطرات گذشته خود در این باره عنوان کرد: یکبار یک مجروح جنگی نوجوان که 12 ساله بود را به بیمارستان آوردند که پایش شکسته بود و احتمال قطعی پایش وجود داشت. او پس از مداوا و حدود 3 ماه گذشت زمان خوب شد. اینگونه موارد باعث خوشحالی ما می‌شد.

این متخصص ایرانی مقیم اتریش در ادامه به زمان جنگ ایران و عراق اشاره کرد و گفت: من در آن زمان از طریق سفارت اقدام کردم تا به ایران بیایم. در ایران برای رفتن به منطقه و خدمت‌رسانی به رزمندگان درخواست ارائه کردم که وزارت علوم آن زمان از من خواست که مدرک ترجمه و ارزشیابی شود، در حالی که من متخصص بودم و در اتریش مجروحان جنگی را معالجه کرده بودم. من داوطلبانه تمایل داشتم که به مجروحان جنگی کمک کنم.

ولی‌پور ادامه داد: پزشکان اتریشی هم در زمینه مداوای مجروحان اقدام می‌کردند و این کارهای آنها با تمایل بود.

وی در خصوص پیگیری اخبار ایران به ویژه مذاکرات هسته‌ای گفت: من هر روز اخبار را از طریق روزنامه‌ها و تلویزیون دنبال می‌کنم. نگاه من به مذاکرات هسته‌ای مثبت هست. اخبار تلویزیون و مطبوعات اتریش در خصوص روندی که رئیس جمهور و آقای ظریف در پیش گرفته‌اند مثبت هست.

1+5 می‌داند آرامش در منطقه بدون کمک ایران میسر نیست

این متخصص ایرانی مقیم اتریش خاطرنشان کرد: خوش‌بینی من از آن جهت است که 5+1 می‌دانند که بدون کمک ایران، در منطقه آرامش میسر نیست. نتیجه‌گیری 5+1 این است که ابتدا با ایران سازش کند، تا بعد با کمک آن در منطقه مثلاً مثل کشورهایی مثل سوریه، عراق و افغانستان ثبات ایجاد کند. از طرفی غرب به گاز و نفت ایران هم نیاز دارد و این از مسیر صلح قابل حصول است.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...