نسخه چاپی

مقصر اصلی ایران است، داعش گناهی ندارد!

"صالح المطلق" معاون نخست وزیر عراق پس از سفر "نیچروان بارزانی" نخست وزیر اقلیم كردستان عراق به جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با صدای امریكا (VOA) در اظهارات قابل تأمل، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد ساخت.


"صالح المطلق" معاون نخست وزیر عراق پس از سفر "نیچروان بارزانی" نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به جمهوری اسلامی ایران، در گفت و گو با صدای امریکا (VOA) در اظهارات قابل تأمل، اتهاماتی را به جمهوری اسلامی ایران و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد ساخت.
"صالح المطلق" از رهبران سیاسی سنی عراق می باشد که در جریان تعقیب قضائی "طارق الهاشمی" به جرم حمایت و هدایت تروریست های عراق، انتقادات شدیدی را متوجه "نوری مالکی" نخست وزیر عراق کرد.
وی که از اهالی استان الانبار (مقر داعش و افراطیون سنی) می باشد، بارها اتهاماتی را متوجه نوری مالکی کرده است و در جریان حملات تروریستی داعش به استان های مختلف عراق، دولت نوری مالکی را مسبب اختلافات مذهبی در عراق معرفی کرده است.
المطلق در این مصاحبه می کوشد پس از موفقیت "ائتلاف دولت قانون" وابسته به جریان نوری مالکی در انتخابات پارلمانی عراق، ضمن تضعیف ارتش و نیروهای امنیتی عراق، دولت مالکی را دولتی غیر ملی و عامل اصلی اختلافات مذهبی در عراق معرفی نماید. او میگوید:
شرایط کنونی، بیش از اقدام نظامی، نیازمند یک راه حل سیاسی فوری است. اقدام نظامی بر خلاف مصالح عراق است و موجب بروز جنگ داخلی می‌شود. زیرا شبه نظامیان اکنون سلاح‌های ارتش را در دست دارند. ارتش پس از رویدادهای انبار و موصل روحیه خود را از دست داده و زمان نیاز دارد تا بتواند روحیه خود را بازیابد.
ارتش عراق بر مبنای نادرستی ایجاد شد. ارتش از ابتدا ارتشی میهنی نبوده و با شهروندان عراقی تعاملی ملی و میهنی نداشته؛ فرماندهان ارتش فاسد هستند. مردم را بازداشت و اذیت کرده و با رشوه آنها ار آزاد می‌کردند.
شهروندان تحمل این وضعیت را نداشتند. نخستین اعتراض‌های مسالمت آمیز شکل گرفت. ولی داعش به میان آمد. تظاهرات ملیونی مردم سنی یک سال جریان داشت. ولی بدون پاسخ گذاشتن مطالبات آنها، راه دیگر و آن هم قیام مسلحانه را به دنبال داشت.
این تحلیلی نادرست است که همه گناه این وضعیت را به گردن داعش انداخت. داعش یک گروه تروریستی و نامحبوب در بین سنی‌ها و شیعه‌های عراق است. عراقی‌ها نمی‌پذیرند گروهی مانند داعش بر آنها حاکم باشد. ولی ظلم و ستم دولت باعث سوء استفاده داعش شد. ظلم و ستم به داعش فرصت داد تا چنین شرایطی را ایجاد کند.
ایرانی‌ها به اشکال مختلف در عراق حضور دارند. نمی‌دانم در حال حاضر چه تعدادی از نیروهای ایرانی در عراق حضور دارند. ولی میدانم که ایران شبه نظامیان مجهز و آموزش دیده ای را از سال 2006 به عراق فرستاده که مردم را به قتل می‌رسانند.
امروز بدون حجب و حیا در داخل خیابان‌های عراق گشت زنی کرده و تحت پوشش دولت عراق در بین مردم نفوذ کرده و آدم کشی می‌کنند. تحرکات شبه نظامیان ایران تحت پوشش دولت عراق است. این وضعیتی خطرناک است که باید هرچه زودتر متوقف شود. هدف آنها اکنون مبارزه با داعش و سپس افزایش نقش این شبه نظامیان در عراق است.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...