نسخه چاپی

زنان عراقی طعمه عملیات انتحاری

داعش در عراق آموزش زنان برای انجام عملیات انتحاری را كلید زده و در صدد است تجربه القاعده در تشكیل «گردان زنان» كه فعالیت اصلی آنها عبارت بود از آموزش زنان انتحاری را تكرار كند.

به گزارش نما، گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در حال آموزش زنان برای انجام عملیات انتحاری است و در صدد است تا تجربه پیشین القاعده را در تشکیل «گروه زنان» که فعالیت اصلی آنها عبارت بود از آموزش زنان انتحاری تکرار کند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در گزارشی منتشره در مجله «شار» چاپ منطقه کردستان عراق آمده‌ است: نزدیک به 4 ماه پیش اطلاعاتی منتشر شد که داعش در سوریه «گردان زنان» را تشکیل داده و در مرحله اول وظیفه این گردان، شناسایی زنان و انجام و اداره اموری بود که از سوی مردان میسر نبود، اما به احتمال زیاد وظایف تعریف شده این پروژه از وظایف تعریف شده‌ قبلی فراتر رود تا جایی که زنان را برای اقدامات انتحاری آماده کنند. این واقعیت را نیز هم فایل های ویدئویی این گروه‌ نشان می دهد و هم اینکه القاعده هم پیشتر دست به چنین کاری زده بود.

بر اساس گزارش مذکور اولین سری «گروه زنان» داعشدر فوریه گذشته و در شهر رقه‌ سوریه تشکیل شد که به طور کامل تحت کنترل این گروه است. گروه اول متشکل از 60 زن و نام فرمانده این گروه «ام الهاجر» است.

در آغاز وظیفه این گروه‌ تنها اداره امور ویژه زنان و زدن شلاق به زنانی بود که از قوانین این گروه‌ تعدی می کردند. اما بعدها مسیر فعالیت هایشان به سمت اقدامات نظامی تغییر یافت.

فایل هایی که چندین بار از سوی داعش منتشر شده نحوه آموزش زنان و تیراندازی توسط آنان را نشان می دهد. چندین اطلاعات امنیتی دیگر نیز به این مسئله اشاره می کند که دهها زن در روند آماده سازی زنان انتحاری آموزش دیده اند.

این گروه از روش های مختلفی برای جذب زنان عراقی و سپس انجام حملات انتحاری به‌ وسیله‌ آنان استفاده می کند.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...