نسخه چاپی

بازی دو سر برد برای ملی پوشان؛

آرژانتین با مسی، ما همه! / اتفاقی كه شاید غیر قابل باور باشد اما شدنی است

بدون شك از زمانی كه قرعه كشی جام جهانی انجام شد تمام هموطنان ما راجع به همگروهی با آرژانتین گفتگو كردند و حالا زمان آن رسیده تا مشخص شود تفكراتمان تا چه اندازه به واقعیت نزدیك است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امروز می تواند روز بزرگی برای فوتبال ما به حساب بیاید. آن هم درست در روزهایی که خبرهایی شادی آفرینی در ورزش به گوشمان می رسد، از پیروزی های غرور آفرین ملی پوشان والیبال تا تساوی دلچسب برابر نیجریه ای که خیلی ها ایران را در برابرش از پیش باخته فرض می کردند.

اما دیدار با آرژانتین با تمام بازیها متفاوت است. تیمی که بزرگان فوتبال دنیا را در خود دیده و می بیند و حالا در شرایطی که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی پای به برزیل گذاشته باید به مصاف شاگردان کی روشی برود که این روزها حرف از جدایی می زند و تازه مسوولان ورزش کشور را به فکر تمدید قراردادش انداخته که البته به نظر می آید خیلی دیر باشد.

ملی پوشان کشورمان هم پس از کسب نتیجه دلخواه برابر نیجریه حالا به خود باوری بیشتری دست پیدا کرده اند و قبل از پای گذاشتن به ورزشگاه بلوهوریزونته خودشان را برابر راه راه پوشان آرژانتینی پیش باخته نمی دانند و می روند تا یک ناشدنی دیگر را به اجرا در بیاورند و دنیا را مجبور کنند تا ایستاده برای ایران دست بزند و کلاه از سر بردارند. اتفاقی که شاید غیر قابل باور باشد اما شدنی است ، درست همانطور که در ملبورن شد و درست همانطور که بارها و بارهای دیگر در صحنه های مختلف توسط تک تک مردم این سرزمین رقم خورده است.

آرژانتینی ها با اعتراض مسی قرار است با ترکیب و سیستمی هجومی تر پای به دیدار با ایران بگذارد و این همانقدر که کار تیم دفاعی ما را سخت می کند ، می تواند برای مهره های هجومی ایران یک فرصت به حساب بیاید. چرا که تیم سراسر حمله آرژانتین که به خیالشان قرار است با گلباران کردن ایران برای مدعیان خط و نشان بکشد ، کمتر به مسائل دفاعی خواهند پرداخت و این می تواند در ضد حمله ها فرصت های خوبی را نصیب شاگردان کی روش بکند. به شرطی که ملی پوشانمان برای ضد حملات برنامه هایی در سر داشته باشند و بی گدار به آب نزنند چون ضد حمله بی برنامه می تواند به آرژانتینی های تند و تیز فرصت قرار گرفتن در شرایط گلزنی را بدهد.

با رفع مصدومیت بیک زاده حالا کی روش با تیمی کامل تر به مصاف آرژانتین خواهد رفت و البته باید دید که او به ترکیب تیم موفقش برابر نیجریه دست می زند؟ کما اینکه از بین نفراتی که در هفته اول مرحله گروهی جزو برگزیده های فیفا به شمار می روند نام مهرداد پولادی به عنوان نفر دوم به چشم می خورد و بعید است کارلوس کی روش تصمیم بگیرد تا این بازیکن آماده را به نیمکت منتقل کند ، هر چند سرمربی تیم ملی گزینه دیگری به نام احسان حاج صفی را هم برای تعویض با بیک زاده پیش رو دارد.

طبق پیش بینی های هواشناسی امروز محل برگزاری بازی تیم ملی کشورمان آب و هوایی متعادل خواهد داشت و دمای 13 تا 24 درجه را پیش بینی کرده اند و این می تواند به زیبایی بازی کمک کند. جالب است که آرژانتینی ها در آخرین تمرین خود از روی دست کی روش تقلب کرده اند و مانند سرمربی ایران که با عدم اجازه برای پوشش خبری تمرینات تیم ملی ، تیمش را ناشناخته گذاشته ، از ورود خبرنگاران به تمریناتشان جلوگیری کردند. البته بعید به نظر می رسد که این ترفند آنها تاثیر چندانی رو تفکرات ایرانی ها بگذارد چون آرژانتین تیمی شناخته شده است و دستشان برای حریفانشان رو است.

نکته ای که می تواند برای ایران خبری خوشحال کننده باشد بحث دخالت های مسی در کار سرمربی تیمش است که می تواند آرژانتین را از یکپارچگی در بیاورد . با این تفاسیر اگر ببرهای ایرانی بدون ترس از نام و آوازه آرژانتین پای به میدان بگذارند می توانند دست به کارهای بزرگی بزنند و حتی اگر با شکست زمین را ترک کردند ، یک بازنده سربلند لقب بگیرند. ملی پوشان ما قطعا می دانند که 75 میلیون ایرانی برای موفقیتشان دست به دعا خواهند برد و با اتحاد 23 بازیکن و مربیانش می توان رویاها را به واقعیت تبدیل کرد.

نتیجه دلخواه در برابر آرژانتین می تواند از ایران در جهان یک ایده آل بسازد اما شکست آبرومندانه هم باعث نخواهد شد که شاگردان کی روش مورد تحسین جهانیان قرار نگیرند. ملی پوشان بدانند که آلبی سلسته ای ها اگر مسی را دارد ایران ، یک ایران را به همراه خواهد داشت.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...