نسخه چاپی

اختلاف‌نظرها ؛ داخل «پرانتز»/ ظریف: متن توافق هسته‌ای؛ بیش از كلمات، «پرانتز» دارد

روزنامه شرق نوشت:

سرانجام «نگارش متن توافق برنامه اقدام مشترک جامع» آغاز شد. تصمیم سختی که به خاطرش پنج‌بار هیات دیپلماتیک هفت کشور از پایتخت‌هایشان راهی وین شدند.
روزهای سخت و فشرده پنجمین دور مذاکره در وین طی شد. مذاکره پشت درهای بسته و گمانه‌زنی‌هایی که طیف وسیعی را دربرمی‌گیرد. از یک‌سو از «بن‌بست» مذاکراتی می‌گویند و در دیگر سو، از پیشرفت قابل توجه مذاکره.

عصر جمعه، روز پر رفت‌و‌آمد خبرنگاران بین هتل کوبورگ (محل مذاکره) و سالن خبرنگاران اتریش است. اما حسن‌ختام پنج‌روز مذاکره، کنفرانس مطبوعاتی محمد‌جواد ظریف در جمع خبرنگاران داخلی است. او خبرنگاران را در جریان چند نکته خبری می‌گذارد. او اگرچه خبر ورود به نگارش متن برنامه اقدام مشترک جامع را ابتدای کنفرانس خبری گفت اما پشت‌بند آن هم یادآوری کرد: «هنوز نمی‌توان گفت که متن مشترک وجود دارد.»

روز پایانی مذاکرات، در رفت و برگشت جلسه بین ظریف و اشتون و معاونان آنها طی شد. حوالی بعدازظهر که خبرنگاران منتظر حضور ظریف در جمعشان بودند، معاونان ظریف و اشتون، بار دیگر به مذاکره ادامه دادند. مذاکره آنها حتی زمانی‌که محمدجواد ظریف در نشست خبری با خبرنگاران سخن می‌گفت هم، ادامه داشت.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...