نسخه چاپی

تعهد پوتین به مالكی درباره كمك نظامی

ولادیمیر پوتین در تماس تلفنی با نوری مالكی در حمایت روسیه از تلاش‌های دولت عراق برای آزاد سازی این كشور از تروریست‌ها تاكید كرد.

به گزارش نما، پایگاه اینترنتی عربی پرز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نوری مالکی، ‌نخست وزیر عراق با تاکید بر حمایت مسکو از تلاش‌های بغداد در مقابله با تروریست‌ها اعلام کرد: فعالیت تروریست‌هایی که در سوریه می‌جنگند از طریق مرزها به عراق انتقال یافته است و امنیت تمام منطقه را تهدید می‌کند.

روزنامه المستقبل به نقل از منابع سیاسی عراقی نوشت: پوتین به مالکی متعهد شده است که کمک‌های نظامی فوری را در جهت حمایت از نیروهای عراقی در جنگ با تروریست‌ها به عراق ارسال کند.

احتمال می‌رود سری نخست این کمک‌ها طی چند روز آینده به عراق برسد که شامل هلی‌کوپترهای نظامی و نفر بر و ذخایر تسلیحاتی متوسط و سنگین خواهد بود.

این منابع افزودند: پوتین به مالکی گفته است که روسیه فورا تعهدات تسلیحاتی خود را در قبال عراق با هدف تقویت وضعیت نظامی این کشور اجرا خواهد کرد.

این منابع افزودند: پوتین به مالکی اطمینان داده است که قراردادهای نظامی امضا شده با مسکو به ارزش چهار میلیارد دلار مطابق برنامه خواهد بود و هیچ مانعی وجود نخواهد داشت و طی چند مرحله این کمک‌ها به عراق داده خواهد شد.

در همین راستا نوری مالکی، نخست وزیر عراق رئیس جمهوری روسیه را در جریان تحولات نظامی و سیاسی عراق و اقدامات مسئولان این کشور در راستای مبارزه با گروه‌های تروریستی قرار داد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...