نسخه چاپی

پشت پرده سرگردانی ایرانی‌ها در برزیل

برخی آژانس‌های تبلیغاتی كه پول‌های كلانی از علاقمندان به فوتبال گرفته بودند تا آنها را با بهترین امكانات به برزیل ببرند و شرایط تماشای مسابقات فوتبال با كیفیت مطلوب را برای آنها فراهم كنند، بعد از دیدار ایران و نیجریه تعدادی از مسافران خود را در شهر كوریتیبا رها كرده و بدون اینكه سراغی از آنها بگیرند به شهر سائوپائولو برگشتند!

ماه‌ها قبل از اینکه بیستمین دوره رقابتهای فوتبال جام جهانی آغاز شود، بسیاری از آژانس‌های گردشگری و توریستی فعالیت‌های تبلیغاتی گسترده خود برای جذب علاقمندان به فوتبال را آغاز کردند و به دنبال این بودند مسافران بیشتری برای سفر به برزیل را به خود اختصاص دهند.

در این میان ستادهای زیادی تشکیل شد تا به وضعیت این آژانس‌ها سروسامان دهد و علاقمندان به فوتبال برای سفر به جام جهانی با مشکلات زیادی مواجه نشوند و بتوانند بدون کمترین دردسر راهی سرزمین قهوه شوند تا آنها در بهترین شرایط بازی‌های جام جهانی را از نزدیک تماشا کنند.

با تمام تبلیغاتی که صورت گرفت، تنها چند آژانس توانست علاقمندان به فوتبال را به خود جذب کنند که یکی از آنها آژانس تعطیلات رویایی بود که مشخص نشد از طریق چه کسانی با فدراسیون فوتبال قرارداد بستند و چه کسانی نفع این قرارداد را بردند تا گروه‌های زیادی با این آژانس راهی برزیل شوند.

یکی از اعضای ستاد پشتیبانی جام جهانی که در برزیل حضور دارد‌، در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر پرده از برخی اتفاقات پشت پرده در مورد انتخاب آژانس‌های مسافراتی برداشت. وی که خواست نامی از او برده نشود از منفعت طلبی برخی افراد پرده برداشت که با لابی‌های خاص خودشان توانستند علاقمندان به فوتبال را جذب کنند یا اینکه نماینده رسمی فدراسیون فوتبال در امور اعزامی مسافران به جام جهانی شوند.

این مقام مسئول اما از بی‌تعهدی و بی‌مسئولیتی برخی آژانس‌های تبلیغاتی پرده برداشت که پس از نخستین بازی تیم ملی ایران برابر نیجریه که در شهر کوریتیبا برگزار شد، برخی علاقمندان به فوتبال که تحت حمایت آژانس آنها بوده‌اند، را در این شهر رها کرده‌اند و به سائوپائولو برگشته‌اند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده است که برخی از این آژانس‌ها مبالغی بالاتر از 70 میلیون تومان هم از مسافران خود دریافت کرده بودند اما سرویس‌هایی که به آنها داده‌اند، به اندازه 20 میلیون تومان هم نیست. در این مورد گفته می‌شود که برخی از این آژانس‌ ها کمتر از 20 میلیون تومان برای هر مسافر هزینه کرده‌اند اما مبالغی بالای 40 میلیون تومان از آنها دریافت کرده‌اند.

اینکه چرا اینقدر بی‌نظمی و هرج و مرج در اعزام مردم به برزیل صورت گرفته، سوالی است که باید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پاسخی برای آن داشته باشد. طبیعتا همه آژانس‌های مسافراتی زیر نظر این سازمان کار می‌کنند و باید قبل از اعزام مسافران به برزیل نظارت بیشتری روی عملکرد آنها صورت می‌گرفت که با بی‌مسئولیتی مردم را در یک شهر غریب رها نکنند و تنها به فکر جیب خودشان نباشند.

این اتفاقات در شرایطی برای مردم و علاقمندان به فوتبال رخ داده است که گروه خبرنگاران و عکاسان اعزامی نیز با مشکلات عدیده‌ای از سوی آژانس تعطیلات رویایی مواجه شدند و با وجود پیگیری‌هایی که کردند نتوانستند مشکلات خود را به حداقل برسانند.

این آژانس هم رقمی حدود 40 میلیون تومان از هر خبرنگار دریافت کرد اما سرویس‌هایی که ارائه کرده، بسیار کمتر از این مبلغ است و به نظر می‌رسد باید نهادهای نظارتی به این ماجرا ورود کنند تا مشخص شود چرا این مبلغ سنگین دریافت شده اما در مقابل خدمات شایسته‌ای به نمایندگان رسانه‌ها داده نشده است.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...