نسخه چاپی

پاسخ عزیز محمدی به كیروش

عزیزالله محمدی رئیس سابق سازمان لیگ سرانجام به انتقادات كیروش پاسخ داد.

عزيزالله محمدي رئيس سابق سازمان ليگ در نامه اي سرگشاده به انتقادات کارلوس کيروش سرمربي تيم ملي ايران در مورد برنامه ريزي مسابقات ليگ پاسخ داد.

متن اين نامه به شرح زير است:

جناب آقاي کارلوس کيروش، سرمربي محترم تيم ملي فوتبال ايران

با عرض سلام و خسته نباشيد

با توجه به اظهارات متعدد جنابعالي در مورد برنامه هاي سازمان ليگ برتر در سال گذشته و مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، جهت تنوير افکار عمومي و حضرتعالي، موارد زير را به اطلاع ميرسانم:

1) در برنامه ريزي ليگ برتر در سال 91-90 تمامي مواردي را که جنابعالي و همکارانتان در مورد برگزاري اردوها در حين مسابقات و اردوهاي قبل از بازي هاي دوستانه و رسمي مدنظر داشتيد، در نظر گرفته شده بود و بعد از اعلام برنامه نيز مواردي را که در جلسات مطرح نموديد پذيرفته و تغييرات لازم را اعمال نموديم. نمونه ي اين امر، جابجايي هفته 26 ليگ است که مسابقات در تاريخ 25 و 26 بهمن برگزار شد و پس از آن ليگ تعطيل شد تا تيم ملي تحت هدايت شما با برگزاري اردو در امارات و انجام بازي دوستانه با اردن در تاريخ 4 اسفند وآخرين ديدار مرحله مقدماتي با قطر (که به لحاظ صعود يا عدم صعود تشريفاتي بود) در تاريخ 10 اسفند را به عمل آورد. در طول اين مدت جمعا 14 روز بازيکنان باشگاه ها، بنابه درخواست شما، در اختيار تيم ملي قرار گرفتند. از شروع فصل تا آخرين بازي مرحله مقدماتي مرحله سوم، تمامي باشگاه ها و دست اندرکاران فدراسيون و سازمان ليگ همکاري لازم را با شما به عمل آوردند.

2) با وجود اينکه برنامه ليگ با همکاري و همفکري شما تنظيم گرديد، باز هم تاريخ پايان ليگ را از 31 ارديبهشت به 22 ارديبهشت تغيير داده شد. اين در حالي بود که با اضافه شدن دو بازي پلي آف در ليگ قهرمانان آسيا به نمايندگان ايران در اين مسابقات فشار مضاعفي وارد شد. اين اتفاق به اين دليل واقع شد که علي رغم فشار باشگاه ها بر سازمان ليگ، شما زودتر بازيکنان را در اختيار داشته باشيد. البته باشگاه ها نيز علي رغم فشار مضاعفي که متحمل شدند نهايت همکاري را جهت پايان يافتن زودهنگام ليگ و در نتيجه تقويت تيم ملي انجام دادند.

3) در برنامه اعلامي از سوي AFC در مورد مسابقات ليگ قهرمانان آسيا بازي هاي دور ششم در تاريخ هاي 26 و 27 ارديبهشت و مرحله تک حذفي يک هشتم نهايي در 9 و 10 خرداد اعلام شده بود. بعد از جلسه با شما و از طريق فدراسيون فوتبال و هماهنگي با کشورهاي ژاپن، کره جنوبي، عربستان، قطر، چين، ازبکستان و استراليا درخواست شد که مسابقات يک هفته زودتر برگزار شود يا به بعد از مسابقات تيم ملي موکول شود که اين امر با مخالفت کميته اجرايي AFCهمراه شد. پس از اين مخالفت فدراسيون فوتبال ايران در تماس با فيفا خواستار اين تغييرات شد که بازهم فيفا اعلام کرد تاريخ بازي هاي ملي تغيير نميکند و تغيير تاريخ بازي هاي ليگ قهرمانان نيز بايد از طريق AFCحل و فصل شود. فدراسيون در اقدام سوم براي تحقق خواسته شما پاسخ فيفا را به AFC فرستاد و بازهم AFC مخالفت کرده و اعلام کرد برنامه مذکور براي هيچکدام از کشورهاي ژاپن، کره جنوبي، استراليا، ايران و ازبکستان تغيير نخواهد کرد و نيز خواستار عدم پيگيري دوباره اين موضوع شد. در جلسه فروردين ماه در AFC به همراه آقايان کفاشيان و نبي با توجيه نمودن مسئول تبليغات AFC و فشار از طريق اسپانسر بازي هاي ليگ قهرمانان آسيا، موافقت شد که اين مرحله از مسابقات فقط براي کشورهاي غرب آسيا در روزهاي 2 و 3 خرداد برگزار شود. و اين يعني اينکه بازيکنان سه تيم استقلال، پرسپوليس و سپاهان به جاي 10يا 11 خرداد در تاريخ 4 يا 5 خرداد به تيم ملي ملحق شوند که تا اولين بازي تيم ملي 9روز فاصله است.

4) به واسطه آنکه تيم ملي ايران با تيم هاي کره جنوبي و ازبکستان همگروه است، منطقي است برنامه ليگ ايران با اين کشورها نيز مقايسه شود:

4-1) کره جنوبي: ليگ کره جنوبي طبق برنامه مندرج در سايت فيفا و بر خلاف ليگ برتر ايران در 26، 27 و 28 مي (مطابق با 6، 7 و 8 خرداد) برگزار مي گردد و در تاريخ 29 و 30 مي (9 و 10 خرداد) دو باشگاه کره اي در ليگ قهرمانان آسيا بازي دارند. در ادامه تيم ملي کره جنوبي 19 خرداد با قطر و 23 خرداد با لبنان بازي دارد و اين يعني بازيکنان تنها 8 روز در اختيار تيم ملي هستند. (از 11 خرداد تا 19 خرداد)

2-4) ليگ ازبکستان طبق برنامه اعلامي در سايت فيفا به عنوان اولين حريف ايران و برخلاف ليگ برتر ايران در تاريخ 20 و 21 مي (مطابق 30ارديبهشت و 1 خرداد) برگزار مي گردد و نيز بنياد کار (که اسکلت اصلي تيم ملي از اين تيم تشکيل مي شود) درچارچوب ليگ قهرمانان آسيا 9 خرداد در کره جنوبي بازي مي کند و با توجه به احتمال ادامه بازي در وقت اضافه يا ضربات پنالتي به خاطر حذفي بودن آن، در خوشبينانه ترين حالت بازيکنان اين تيم 4 روز در اختيار تيم ملي قرار دارند و اين يعني 5 روز کمتر از حريف ازبکستان، يعني ايران.

5) ليگ کشور ژاپن نيز که در گروه ديگر قرار دارد بر خلاف ليگ برتر ايران و طبق برنامه اعلامي در سايت فيفادر تاريخ 25 و 26 مي (مطابق با 5 و 6 خرداد) برگزار مي گردد. که اين يعني 13 روز بعد از آخرين بازي ليگ برتر ايران. علاوه بر اين سه باشگاه ژاپني در 29 و 30 مي (مطابق با 9 و 10 خرداد) به ترتيب در استراليا و کره و چين در چارچوب ليگ قهرمانان آسيا به مصاف حريفان مي روند. با توجه به زمان برگزاري جي ليگ در 6 خرداد بازيکنان ساير تيم ها 7 روز و بازيکنان سه باشگاه حاضر در ليگ قهرمانان آسيا 3 روز قبل از بازي در اختيار تيم ملي قرار مي گيرند. شايان ذکر است که تيم ملي ژاپن برخلاف ايران و بدون حتي يک قرعه استراحت در خرداد ماه با تيم هاي عمان، اردن و استراليا بازيهاي فشرده خود را در اين رقابتها برگزار مي کند.

با توجه به مطالب ذکر شده، جنابعالي و فوتبالدوستان منصف قضاوت نماييد که همکاري سازمان ليگ و باشگاه هاي ايراني با تيم ملي کشورشان مناسب تر است يا رقباي ايران در انتخابي جام جهاني؟

همچنين شما که سابقه هدايت تيم ملي پرتقال، امارات و افريقاي جنوبي و نيز باشگاه رئال مادريد را داريد ، کاملا مطلع هستيد که طبق پيوست يک قانون وضعيت نقل و انتقال بازيکنان فيفا با احتساب روز بازي بازيکنان تنها 4 روز بايد در اختيار تيم ملي باشند.

جناب آقاي کيروش، اين چند سطر که تفصيل بيشتر آن در خصوص ساير کشورها و استدلال هاي ديگر از حوصله مخاطبان خارج است، فقط و فقط به اصرار و مشورت ساير تصميم گيران عرصه فوتبال نوشته شد تا هرگونه شائبه از بين رفته و با سياست شفاف سازي صادقانه بخشي از ناگفته هاي خود را قبل از اولين بازي جهت تنوير افکار عمومي بيان کنم.

در پايان ضمن تشکر از همکاري صميمانه باشگاه هاي ليگ برتر ايران با تيم ملي فوتبال علي رغم فشارهاي وارده، و نيز تشکر از درايت جنابعالي در راهبري و رهبري تيم ملي، چنانچه به ساير موارد ديگر به درستي انتقاد داريد خواهشمند است انتقادات خود را معطوف به عدم همکاري مسئولين وقت سازمان ليگ برتر و باشگاه هاي ليگ برتر فوتبال ايران ننموده و آن را در مجراي ديگر و از کانال هاي ذيربط خود پيگيري نماييد.

مضافا بر اينکه پيشاپيش به اطلاع تمام فوتبالدوستان ميرساند که برنامه آتي ليگ فصل 92-91 با نظر مستقيم جنابعالي تنظيم شده که در مرحله آخر مقدماتي جام جهاني حداقل 10 روز قبل از هر بازي امکان در اختيار گذاردن بازيکنان و اردوهاي مربوطه فراهم شده است.

موفقيت جنابعالي و تمام دست اندرکاران تيم ملي فوتبال جمهوري اسلامي ايران از خداوند متعال خواستارم.

با تشکر و تجديد احترام

عزيزالله محمدي

۱۳۹۱/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...