نسخه چاپی

مردم در محاكمه سران‌فتنه جدی‌تر از گذشته

عضو شورای مركزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: مردم و امت حزب‌اللهی امروز نه تنها فتنه را فراموش نكرده‌اند، بلكه در محاكمه سران فتنه جدی‌تر از گذشته هستند.

به گزارش نما، عشرت شایق عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، اظهار داشت: هدف دشمنان و ایادی داخلی آنها در فتنه 88 نه اعتراض به نتیجه انتخابات، بلکه مخالفت با اساس نظام و اصول و ارزش های دینی و انقلاب بود.

وی افزود: سر دادن شعارهای انحرافی و ساختارشکن، حرمت‌شکنی روز عاشورا و حمله به اماکن مقدس مانند مساجد، اهداف واقعی توطئه گران را نشان داد و اگر روشن بینی مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه و به موقع مردم نبود، قطعا ًهدف نهایی دشمن که براندازی نظام مردمسالاری دینی در ایران و وابسته کردن مجدد کشور به قدرت‌های استکباری بود، به وقوع می‌پیوست.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: پایگاه مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین توانمندی کشور برای مقابله با زیاده خواهی‌های قدرت‌های استعماری به شمار می‌آید و فتنه‌گران در سال 88 قصد داشتند با ایجاد فاصله بین مردم و نظام، این توانمندی را از کشور سلب کنند.

شایق با بیان اینکه مبارزه دشمنان با ملت ایران از برخورد نظامی و سخت به برخورد نرم با هدف استحاله مبانی اعتقادی، اصول و ارزش‌های انقلابی و باورهای اجتماعی مردم ایران تغییر شکل داده است، گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری دهم، دشمن احساس می‌کرد که توانسته است مردم را نسبت به سرنوشت خود و کشور بی‌تفاوت سازد و با همین محاسبه اشتباه، تمام اندوخته‌هایش را به میدان آورد تا کار نظام و انقلاب اسلامی را یکسره کند، اما تدابیر مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه مردم باعث شد که این توطئه هم خنثی شود.

وی تاکید کرد: جریان فتنه 88 اوج عملیات روانی دشمنان بود که می‌خواستند با مرعوب کردن مردم و مسئولان، اراده آنان را برای ادامه راه دچار شک و تردید کرده و زمینه را برای اقدامات بعدی خود آماده سازند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی داشتن بصیرت و آگاهی را لازمه دفع فتنه‌ها و تهدیدها اعلام کرد و افزود: فقدان‌ آگاهی و بصیرت سبب می‌شود که یک ملت در مواقع حساس نتواند تصمیم صحیح و به موقع اتخاذ کند و همین مسئله زمینه شکست‌های سنگین و غیر قابل جبران را فراهم می‌سازد.

شایق نقش مقام معظم رهبری در خنثی سازی توطئه‌های مختلف علیه ملت ایران را بسیار با اهمیت و سرنوشت ساز خواند و افزود: انقلاب اسلامی به دلیل ماهیت استکبار ستیزی خود همواره در معرض خطرات مختلف قرار دارد و در شرایطی که دشمنان قسم خورده، حتی برای لحظه‌ای دست از دشمنی و دسیسه چینی بر نمی‌دارند، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان ولی امر مسلمین جهان، با شایستگی و صلابت بی‌مانند، حافظ منافع کشور و ملت ایران بوده و به خوبی از عهده این مسئولیت خطیر بر آمده‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی، با انتقاد از کسانی که درصدد پاک کردن ذهن مردم از حوادث فتنه 88 هستند، اظهار داشت: مردم و امت حزب‌اللهی امروز نه تنها فتنه را فراموش نکرده‌اند بلکه در محاکمه سران فتنه جدی‌تر از گذشته هستند.

وی افزود: فراموش کردن رویدادهای تلخ و عدم عبرت آموزی از آن حوادث، زمینه را برای تکرار چنین اتفاقاتی مهیا می‌سازد و اشاره به حوادث گذشته در کتاب الهی با هدف پندآموزی از این حوادث و جلوگیری از تکرار غفلت‌ها و کوتاهی‌ها بیان شده است.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...