نسخه چاپی

حقیقی: از مسی نمی‌ترسم

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران اعلام كرد از تقابل با لیونل مسی نمی‌ترسد. او هم چنان عنوان كرد كه تجربه زیادی از بازی كردن در اروپا دارد كه به موفقیت او در بازی با آرژانتین كمك می‌كند.

ایران و آرژانتین امشب (شنبه) در دومین دیدارشان در جام جهانی 2014 برزیل برابر هم به میدان می‌روند. علیرضا حقیقی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران به احتمال زیاد در این دیدار نیز دروازه‌بان تیم ملی خواهد بود.

سایت فیفا گفت و گویی را با علیرضا حقیقی در آستانه بازی با آرژانتین انجام داده است.

فوتبال ایران همیشه دروازه‌بان های بزرگ زیادی را به خود دیده است. آنها پس از این که نتوانستند به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی راه یابند، توانستند با قدرت جواز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را کسب کنند. از زمانی که مهدی رحمتی کناره‌گیری‌اش را از تیم ملی ایران اعلام کرد در جلوی نام دروازه‌بان ایران در جام جهانی برزیل یک علامت سوال وجود داشت. خیلی‌ها می‌خواستند بدانند که کارلوس کی‌روش در نهایت چه کسی را به عنوان دروازه‌بان ایران در جام جهانی معرفی خواهد کرد. حتی قبل از بازی با نیجریه نیز مشخص نبود که دروازه‌بان در جام جهانی 2014 برزیل چه کسی است تا این که در این دیدار و پس از مشخص شدن ترکیب ایران علیرضا حقیقی به عنوان دروازه‌بان تیم ملی ایران معرفی شد.

علیرضا حقیقی 26 ساله در بازی برابر نیجریه که با تساوی بدون گل به پایان رسید، نمایش خوبی از خود به نمایش گذاشت و باعث شد که تیمش یک امتیاز حساس از این دیدار را کسب کند.

او همچنین باعث شد تا ایران برای اولین بار در تاریخ جام‌های جهانی در یک دیدار دروازه خود را بسته نگه دارد.

علیرضا حقیقی در گفت و گو با سایت فیفا درباره اولین حضورش در جام جهانی، اظهار کرد: همیشه آرزو داشتم تا بتوانم در جام جهانی با پیراهن کشورم به میدان بروم. خوشحالم که توانستم به آرزویم برسم. از مدت‌ها پیش هدفم حضور در جام جهانی بود. از خدا سپاسگذارم که به من کمک کرد تا بتوانم به این مهم دست یابم. احساس غرور می‌کنم که توانستم در جام جهانی برای کشورم به میدان بروم و دروازه‌ تیمم را بسته نگه دارم. البته این بدون کمک هم بازی‌هایم مقدور نبود.

حقیقی در ادامه درباره تساوی برابر نیجریه گفت: این یک موفقیت تیمی بود. خوشحالم که من هم نقشی در این موفقیت داشتم. عملکرد دفاعی ما برابر نیجریه خوب بود و خو‌شبختا‌نه توانستیم دروازه‌ خودمان را بسته نگه داریم. این یک امتیاز می‌تواند کمک زیادی به ما کند.

نمایش خوب حقیقی در اولین بازی برابر نیجریه نمی‌تواند خیلی هم شگفتی تلقی شود، چرا که کسی که حقیقی را آموزش داده احمدرضا عابدزاده ، دروازه‌بان بزرگ ایرانی در جام جهانی 1998 فرانسه بوده است. او همچنین از آموزش‌ها و نصحیت‌های ناصر حجازی ، دروازه‌بان بزرگ و فقید ایرانی بهره‌مند بوده است.

حقیقی در ادامه به سایت "فیفا" گفت: از حجازی و عابدزاده درس‌های زیادی آموخته‌ام که به من کمک کرده است. ناصر حجازی آموزش‌های زیادی به من داد. همچنین احمدرضا عابدزاده نیز که در تیم پرسپولیس مربی من بود، درباره اهمیت جام جهانی صحبت‌های زیادی با من کرد.

دروازه‌بان تیم ملی ایران در ادامه درباره رقابت با رحمان احمدی و دنیل داوری گفت: درست است که ما در زمین با هم رقابت می‌کنیم، اما دوستان خوبی برای هم هستیم و هدفمان یکی است. ما رفاقت خوبی با هم در تیم ملی ایران داریم. شما می‌توانید این را در بین دو نیمه و یا پس از سوت پایان مسابقه ببینید. با این رفاقت‌ها و هماهنگی که در تیم بود باعث شد که بتوانیم برابر نیجریه به تساوی برسیم. از رقیبانم در تیم ملی تشکر می‌کنم که به من اعتماد به نفس دادند و از من حمایت کردند تا بتوانم درون دروازه‌بان تیم ملی ایران قرار بگیرم.

علیرضا حقیقی امشب (شنبه) به احتمال زیاد دومین دیدار خود را نیز در جام جهانی 2014 برزیل برابر آرژانتین تجربه خواهد کرد. این دروازه‌بان درباره رویارویی با آرژانتین گفت: آرژانتین قطعا یکی از بهترین‌ها در جهان است و بازیکنان خوبی در اختیار دارند که در باشگاه‌های بزرگی فوتبال بازی می‌کنند، اما ما نیز تیم دست و پا بسته ای نیستیم و به شما اطمینان می‌دهم که در بازی با آرژانتین عملکرد خوبی از تیم ملی ایران خواهید دید.

حقیقی درباره تقابل با لیونل مسی، برنده چهار توپ فوتبال جهان، گفت: مسی قطعا یکی از فوتبالیست‌های جهان است، اما از تقابل با او ترسی ندارم. تمام تلاشم را می‌کنم تا بتوانم عملکرد خوبی برای کشورم داشته باشم. بازی کردن در اروپا تجربه زیادی به من داده است و مطمئنم که این تجارب در بازی با آرژانتین به من کمک خواهد کرد.
منبع: ایسنا

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...