نسخه چاپی

رئیس مجلس در همایش قوه قضائیه :

لاریجانی: طی ماه‌های اخیر تكان جدی‌ای در ركود تورم شاهد نبودیم

لاریجانی: بیشتر بخش های تولیدی كشور در ركود تورمی به سر می‌برد / رئیس مجلس در همایش قوه قضائیه افزود: طی ماه‌های اخیر تكان جدی‌ای در ركود تورم شاهد نبودیم/ باید با پدیده جرم خیزی مقابله شود

به گزارش نما به نقل از «نسیم»، مهمترین محورهای سخنان علی لاریجانی در همایش قوه قضائیه به شرح ذیل است:

- شهید بهشتی تراز ما در مدیریت جاری است‎.
- طبعا قوه قضائیه یکی از ارکان عدالت اجتماعی در کشور است ‎.
- بسیاری از تخلفات، یک طرف موضوعات افراد قدرتمند هستند پس اگر قوه قضائیه مستقل نباشد نمی تواند عدالت را محقق کند.
- زمینه همکاری بین قوا بهتر و سنجیده تر شده و امورات تسهیل شده اند لذا باید از این فرصت استفاده شود تا اقدامات اساسی ای که به نفع ملت است سامان یابد.
- کمیسیون قضای مجلس همکاری خوبی با قوه قضائیه دارد و در کل مجلس نگاه تعامل با این قوه دارد و به دلیل همین نگاه همیاری و همکاری در مجلس فعلی قوانین مهمی از جمله، قانون آئین دادرسی کیفری که از اول مهر باید کاملا اجرایی شود، قانون اختیارات رئیس قوه قضائیه جهت ارجاع مستقیم لوایح مورد نیازی که 6ماه به تاخیر افتاده باشد، قانون حمایت از خانواده وقانون نحوه اجرای محرومیت های مالی به تصویب رسیده است.
- مجلس طی گامی اساسی بیش از 700 میلیارد تومان بودجه قوه قضائیه را افزایش داده است که این امر حاکی از تعامل خوب بین قوا است.
- طی ماههای اخیر تکان جدی ای به رکود تورم داده نشده است و مشکل رکودی داریم و این یعنی بیشتر بخش های توليدمان در رکود تورمی به سر می برد.
- یکی از مشکلاتی که در حال حاضر تولیدکنندگان ما چه در بخش های کشاوری و چه در بخش صنعتی با آن مواجه هستند مشکل عدم همکاری بانکها با بخش های تولیدی است در این زمینه بانکها همکاری لازم را با تولید کنندگان ندارند.
- در گذشته وقتی بانکها می خواستند" ال سی" باز کنند معمولا 10 درصد می گرفتند که در سال 91-92 این میزان به 130 درصد رسید که شنیدم دولت آن را به 30 درصد کاهش داده است.
- باید سازوکاری ایجاد شود که بانکها ی مربوطه و مدیر کل صنعت و جهاد کشاورزی دور هم نشسته تا در بحث هایی که تقصیر با تولید کننده نیست سخت گیری نشودو مشکل را بیشتر نکنند.
- با توجه به تصویب قانون پیشگیری از جرم در مجلس هشتم و ابلاغ آن پس از جلب نظر شورای نگهبان باید با پدیده جرم خیزی مقابله شود.

- در حوزه مواد مخدر شاهد وضعیت نامتوازنی هستیم تا جائیکه در این حوزه افزایش 30 درصدی را داشته ایم.
- با توجه به اینکه بر سر فردی که امر به معروف می کند بلاهای ناگواری آورده می شود باید با نگاه قانون با آن برخورد شود و اگر لازم است قانون لازم دنبال شود، اگر هم قانون فعلی کفایت می کند پس با قوت چنین مواردی پیگیری شود.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...