نسخه چاپی

پاسخ‌امام‌به‌روحانی‌پیرامون‎سرمایه‌داران

آن روزی كه هر یك از شماها را ملت دید كه از مرتبه متوسط می‌غلطید به طرف مرفه و دنبال این هستید كه یا قدرت پیدا بكنید یا تمكّن، مردم باید توجه داشته باشند و اینطور افرادی كه به تدریج ممكن است یك وقتی خدای نخواسته پیدا بشوند، آنها را سرجای خودشان بنشانند

شیخ حسن روحانی در همایش سراسری قوه قضاییه گفت: خیلی‌ها ثروتمند هستند اما ثروت خود را مخفی می‌کنند و کسی نه از حد و حدود ثروت آنها خبر دارد و نه اینکه آنها مالیات خود را می‌پردازند.

به گزارش بسیج، ریاست محترم جمهوری افزود: اگر ثروت آشکار شود، مالیات هم داده می‌شود و هم اینکه چشم بعضی‌ها را نسبت به اموال تحمل می‌کنند.

ایشان با بیان اینکه هنوز بخشی از جامعه، سرمایه‌دار را ضدارزش می‌داند، گفت: یک عده‌ای سرمایه را نجس می‌دانند و فقر را افتخار کشور قلمداد می‌کنند. ما با این دیدگاه به مقصد نمی‌رسیم.

حجت الاسلام روحانی در حالی که راه مبارزه با فقر را دفاع از سرمایه‌دار و سرمایه‌داری می‌خواند افزود: امروز اگر آسیب‌های اجتماعی برشمرده می‌شود و از طلاق و جدایی‌ها می‌نالند یک عامل بزرگش فقر است. باید با فقر مبارزه شود و زندگی مردم نیز متوسط باشد تا بتوانند راحت زندگی کنند.

امام خمینی(ره): ملت انقلابی ما سرمایه‌داران را سر جای خودشان بنشانند!

گفتنی است امام علی ابن ابی طالب (سلام الله علیه) در نجاست و نامشروع بودن ثروت انباشت شده‌ی تکاثرطلبان و سرمایه‌داران می‌فرمایند: هیچکجا ندیدم ثروتی انباشته و در کنارش حق مظلومی ضایع نگشته!

همچنین بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رض) با تاسی به قرآن کریم که سرمایه‌داران را در ابتدای سوره مبارکه هُمزه؛ از اهالی جهنم و مشمول خطاب «ویل» خوانده است بارها و بارها به صراحت می‌فرمودند:

«آنهایی که تصور می کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه‌داری منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. و آنهایی هم که تصور می کنند سرمایه داران با نصیحت و پند و اندرز متنبه می شوند و به مبارزان راه آزادی پیوسته و یا به آنان کمک می کنند آب در هاون می کوبند.» (صحیفه نور، جلد 20، ص 235)

آن روزي كه هر يك از شماها را ملت ديد كه از مرتبه متوسط مي‌غلطيد به طرف مرفه و دنبال اين هستيد كه يا قدرت پيدا بكنيد يا تمكّن، مردم بايد توجه داشته باشند و اينطور افرادي كه به تدريج ممكن است يك وقتي خداي نخواسته پيدا بشوند، آنها را سرجاي خودشان بنشانند.» (صحيفه امام جلد 15 ص 32)

«وقتي در پاريس بودم عده اي از سرمايه دارها كه حس كرده بودند رژيم سابق رفتني است و لذا براي اينكه در حكومت بعدي هم آنها به همان گونه باشند و زندگي كنند پيش من آمدند كه مي خواهيم وجوه شرعي خود را پرداخت كنيم. من مقصود آنها را فهميدم و گفتم شما برويد اساس كارتان را درست كنيد، من از شما پولي نمي گيرم. شما بياييد احكام الهي را اجرا كنيد، بايد قوانين وضع بشود كه حقوق محرومين و فقرا به آنها بازگردانده بشود.» (صحيفه امام، جلد 14، ص 358)

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...