نسخه چاپی

ادامه عملیات ارتش سوریه در مناطق مختلف

نیروهای ارتش سوریه در حالی به عملیات‌های خود در مناطق مختلف این كشور ادامه می‌دهند كه در جریان آن موفق شدند ده‌ها تروریست غیرسوری و خارجی را در مناطق مختلف این كشور به هلاكت برسانند.

به گزارش نما، نیروهای ارتش سوریه به عملیات‌های نظامی در مناطق مختلف سوریه از ریف دمشق و درعا و حمص و حماه گرفته تا حلب و ادلب و از آنجا ال حسکه و دیر الزور همچنان با قدرت ادامه می‌دهد.

در استان حمص یک منبع میدانی سوری اعلام کرد که نیروهای ارتش سوریه مواضع خود در تپه «ابو السلاسل» در شمال منطقه جبورین در ریف حمص را تحکیم کرده و ده‌ها تروریست مسلح را به هلاکت رسانده و زخمی کردند.

این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش سوریه مقرها و مواضع گروه‌های مسلح در منطقه تلبیسه و شهرک ام شرشوح را هدف قرار داده و منهدم کردند.

همچنین گزارش شده که طرف‌های مسئول امنیتی سوری اقدام به آزادی 55 فرد مسلحی کردند که در مناطق ببیلا، بیت سحم، دیابیه، حجیره سلاح را بر زمین گذاشته و به روند آشتی‌ ملی در این منطقه پیوسته بودند.

ادامه درگیری‌ها در جبهه جنوبی در درعا و حماه

از درعا منابع میدانی سوری خبر می‌دهند که یگان‌های ارتش سوریه تجمعات ارتش سوریه در کوی‌ها و شهرک‌های مختلف درعا و همچنین شهرک‌های الکرک و الیادوده و اطراف شهر نوى و انخل در ریف درعا را هدف گرفته و به گروه‌های مسلح خسارات سنگین مادی و انسانی وارد کردند.

در حماه نیروهای ارتش سوریه مقر یکی از گروه‌های مسلح را در شهر «مورک» و همچنین تجمعات این گروه‌ها در شهرک «کفر زیتا» در ریف حماه را منهدم کرده و شماری زیادی از عناصر مسلح مستقر در آنها را به هلاکت رساندند.

عملیات ارتش سوریه در حلب و هلاکت ده‌ها تروریست غیر سوری

در حلب منابع نظامی سوری از هدف گرفتن مواضع گروه‌های مسلح توسط نیروهای ارتش سوریه در شهر صنعتی حلب و مناطق مارع و معرسته الخان همزمان با درگیری نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در جبهه «عزان» خبر می‌دهند که در نتیجه آن ده‌ها تروریست مسلح کشته شدند که در میان آنها تروریست‌های معروفی مانند عبد المعین محمد صالح قداد، ثائر صالح حبوش، یحیى احمد الشاویش، زیاد محمد غنیم، عمار صالح الصوص، عبد القادر الصوص و عمار یاسر زحیم شناسایی شدند.

این منابع نظامی توضیح دادند که اغلب کشته‌های این عملیات‌های ارتش سوریه تروریست‌های غیر سوری و خارجی بودند.

در ادلب در شمال غربی سوریه نیز یگان‌های ارتش سوریه مقرها و استحکامات گروه‌های تروریستی در مناطق بشلامون، عین البارده، الطیبات، معربلیت، کفر روما و بلید و همچنین شهرک‌ الجانودیة و اطراف شهر خان شیخون و شهر معرة النعمان را منهدم کردند و ده‌ها تروریست را به قتل رسانده و زخمی کردند.این درحالی است که دیگر یگان‌های ارتش نیز یک مقر گروه‌های مسلح و چندین دستگاه خودرو زره پوش مجهز به تیربار سنگین وابسته به گروه تروریستی موسوم به «جند الاقصی» را هدف گرفته و منهدم کردند و تعدادی از عناصر این گروه که دارای تابعیت‌های غیر سوری و خارجی هستند، را به هلاکت رساندند.

درگیری‌ داعش با دیگر گروه‌های مسلح در حسکه

اما در استان حسکه نیروهای ارتش سوریه مراکز و مقرهای تروریست‌ها در شهرک‌های الهول و الشدادی را هدف گرفتند و در استان دیر الزور نیز ارتش سوریه مقرهای گروه‌های مسلح در شهر البوکمال را هدف گرفت.

این درحالی است که یک گروه مسلح به نام «گروه البغدادی» پس از درگیری‌های شدید با گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه کنترل شهر موحسن و دو شهرک البولیل و البوعمر در ریف شرقی دیر الزور را در دست گرفت. درحالی که داعش اقدام به ترور «حسن الحافظ»، سرکرده نظامی گروه تروریستی موسوم به «گردان محمد» وابسته به «تجمع گردان‌های نوادگان رسول» در شهر الموحسن در ریف دیر الزور کرد.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...