نسخه چاپی

تساوی ایرن و آرژانتین در پایان نیمه نخست

بدون شك از زمانی كه قرعه كشی جام جهانی انجام شد تمام هموطنان ما راجع به همگروهی با آرژانتین گفتگو كردند و حالا زمان آن رسیده تا مشخص شود تفكراتمان تا چه اندازه به واقعیت نزدیك است، دیدار تیم ملی كشورمان مقابل آرژانتین از ساعت 20:30 آغاز شده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امروز می تواند روز بزرگی برای فوتبال ما به حساب بیاید. آن هم درست در روزهایی که خبرهایی شادی آفرینی در ورزش به گوشمان می رسد، از پیروزی های غرور آفرین ملی پوشان والیبال تا تساوی دلچسب برابر نیجریه ای که خیلی ها ایران را در برابرش از پیش باخته فرض می کردند.

اما دیدار با آرژانتین با تمام بازیها متفاوت است. تیمی که بزرگان فوتبال دنیا را در خود دیده و می بیند و حالا در شرایطی که به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی پای به برزیل گذاشته باید به مصاف شاگردان کی روشی برود که این روزها حرف از جدایی می زند و تازه مسوولان ورزش کشور را به فکر تمدید قراردادش انداخته که البته به نظر می آید خیلی دیر باشد.

ملی پوشان کشورمان هم پس از کسب نتیجه دلخواه برابر نیجریه حالا به خود باوری بیشتری دست پیدا کرده اند و قبل از پای گذاشتن به ورزشگاه بلوهوریزونته خودشان را برابر راه راه پوشان آرژانتینی پیش باخته نمی دانند و می روند تا یک ناشدنی دیگر را به اجرا در بیاورند و دنیا را مجبور کنند تا ایستاده برای ایران دست بزند و کلاه از سر بردارند. اتفاقی که شاید غیر قابل باور باشد اما شدنی است ، درست همانطور که در ملبورن شد و درست همانطور که بارها و بارهای دیگر در صحنه های مختلف توسط تک تک مردم این سرزمین رقم خورده است.

آرژانتینی ها با اعتراض مسی قرار است با ترکیب و سیستمی هجومی تر پای به دیدار با ایران بگذارد و این همانقدر که کار تیم دفاعی ما را سخت می کند ، می تواند برای مهره های هجومی ایران یک فرصت به حساب بیاید. چرا که تیم سراسر حمله آرژانتین که به خیالشان قرار است با گلباران کردن ایران برای مدعیان خط و نشان بکشد ، کمتر به مسائل دفاعی خواهند پرداخت و این می تواند در ضد حمله ها فرصت های خوبی را نصیب شاگردان کی روش بکند. به شرطی که ملی پوشانمان برای ضد حملات برنامه هایی در سر داشته باشند و بی گدار به آب نزنند چون ضد حمله بی برنامه می تواند به آرژانتینی های تند و تیز فرصت قرار گرفتن در شرایط گلزنی را بدهد.


نکته ای که می تواند برای ایران خبری خوشحال کننده باشد بحث دخالت های مسی در کار سرمربی تیمش است که می تواند آرژانتین را از یکپارچگی در بیاورد . با این تفاسیر اگر یوزپلنگ‌های ایرانی بدون ترس از نام و آوازه آرژانتین پای به میدان بگذارند می توانند دست به کارهای بزرگی بزنند و حتی اگر با شکست زمین را ترک کردند ، یک بازنده سربلند لقب بگیرند. ملی پوشان ما قطعا می دانند که 75 میلیون ایرانی برای موفقیتشان دست به دعا خواهند برد و با اتحاد 23 بازیکن و مربیانش می توان رویاها را به واقعیت تبدیل کرد.

ترکیب تیم ملی ایران:

علیرضا حقیقی، سیدجلال حسینی، مهرداد پولادی، پژمان منتظری، مسعود شجاعی ، احسان حاج صفی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، رضا قوچان نژاد، امیرحسین صادقی و اشکان دژاگه یازده بازیکن اصلی کی‌روش هستند که رو در روی مسی و یارانش قرار می گیرند.

مهمترین تغییر ایران در این بازی ورود مسعود شجاعی به ترکیب اولیه است که جای خسرو حیدری را گرفته است.

ترکیب آرژانتین:

رومرو، فرناندز، گارای، زابالتا، گاگو، روخو، ماسکرانو، دی ماریا، آگوئرو، مسی و هیگواین

** دیدار دو تیم از ساعت 20:30 آغاز شد.

اولین حمله را تیم ایران به سمت دروازه روانه کرد که با ارسال دژاگه و ضربه سر حسینی از کنار دروازه به بیرون رفت.

با وجود مالکیت83% آرژانتین ،تیم ملی ایران تا دقیقه 13 دفاع قابل قبولی را از خود نشان داده است.

در دقیقه 14 هیگواین با حقیقی تک به تک شد که در این جدال حقیقی پیروز میدان بود.

در دقیقه 17 ضربه کرنر دژاگه بر روی دروازه آرژانتین ثمری نداشت وتبدیل ضد حمله برای این تیم شد که با دفاع خوب ایران دفع شد.

در دقیقه 21 احقیقی به خوبی ضربه هیگوائن را دفع کرد و مانع از گلزنی آرژانتینی ها شد.

حسینی در دقیقه 25 جلیوی دی ماریو را بری گشودن دروازه گرفت و توپ را راهی کرنر کرد که در ادامه مسی ضربه کرنر را زد که ثمری نداشت.

در دقیقه 30 ارژانتینی ها در پشت محوطه جریمه صاحب یک خطا شدند ،مسی ضربه را زد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

مسی در دقیقه 35 به دلیل خطای قوچان نژاد در پش محوطه جریمه ضربه ای را به سمت دروازه ایران فرستاد که ثمری نداشت.

در دقیقه 40 ایران به سمت دروازه ارژانتین حمله کرد که یک ضربه کرنر را به همراه داشت،د/زاگه ارسال کرد و حسینی با اختلاف کمی ضربه را به بیرون زد.

در دقیقه 43 حقیقی ضربه هیگوائن را به خوبی دفع کرد.

در دقیقه 44 دی ماریو ضربه کرنر را زد که فرناندز با ضربه سر بر روی ان تاثیر گذاشت که حاصلی نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل دو تیم به پایان رسید.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...