نسخه چاپی

باخت "یك بر صفر" تیم ملی ایران با گل دقیقه 1+90 مسی

تیم ملی كشورمان در بازی بسیار جسورانه به مصاف آرژانتین رفت. در حالیكه نیمه اول بازی در اختیار ارژانتین بود و با تساوی بدون گل به پایان رسید؛ در برخی دقایق نیمه دوم تیم ملی كشورمان سوار بر بازی بود و در دقیقه 91 مسی دروزاه ایران را باز كرد.

به گزارش نما به نقل از جهان‌نیوز، دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و آرژانتین از دور دوم رقابتهای جام جهانی فوتبال در گروه f رقابتها، در ورزشگاه بلوهوریزونته برگزار شد.

این بازی با نمایش خوب بازیکنان تمی ملی کشورمان رو به رو شد و آرژانتین با گل دقیقه 91 مسی توانست تیم کشورمان را از پیش رو بردارد.

کارلوس کي‌روش براي بازي تيم ملي فوتبال کشورمان مقابل آرژانتين يازده بازيکن را وارد زمین کرد.

در ترکيب تيم ملي ايران که تنها یک تغییر نسبت به بازی گذشته داشت؛ عليرضا حقيقي، سيدجلال حسيني، مهرداد پولادي، پژمان منتظري، مسعود شجاعی، احسان حاج صفي، آندرانيک تيموريان، جواد نکونام، رضا قوچان نژاد، اميرحسين صادقي و اشکان دژاگه به میدان می روند.

نکته جالب این ترکیب جایگزینی خسرو حیدری با مسعود شجاعی است که بر این اساس و بر خلاف گمانه زنی‌ها، کیروش ترکیبی نسبتا هجومی‌تر را نسبت به بازی با نیجریه وارد زمین کرده است!

سرمربی تیم ملی آرژانتین نیز، ترکيب تيم ملی این کشور را به شرح زیر اعلام کرد: سرخيو رومرو، فرناندو گاگو، پابلو زابالتا، فدريکو فرناندز، ازکوئل گاراي، خاوير ماسکرانو، آنخل دي ماريا، ليونل مسي، گونزالو هيگوايين، سرجيو آگوئرو و مارکوس روخو

نکته مهم ترکیب آرژانتین هم استفاده از 4 مهاجم است. حضور همزمان مسی، آگوئرو، هیگوایین و دی ماریا نشان از عزم راه راه پوشان برای برد ایران بود.

در حالی که بیشتر سکوهای ورزشگاه توسط طرفداران آرژانتین اشغال شده بود، اندک هواداران ایران با سر و صدای فراوان تیم ملی کشورمان را تشویق کردند.

قبل از آغاز بازي مسي و نکونام با هم دست داده و روبوسي کردند. همچنین بازيکنان ايران حلقه اتحاد تشکيل دادند.

همچنین حضور مارادونا در جایگاه تماشاگران دیگر نکته جالب این دیدار بود.

نیمه اول/ ایران جانانه دفاع کرد

بازی دو تیم با برتری نسبی آرژانتینی‌ها و دفاع جانانه تیم ایران آغاز شد. بازیکنان کشورمان به خوبی توانستند فضاهای خالی را از آن خود کنند.

اولین موقعیت درخور توجه این بازی ضربه آزاد اشکان دژاگه بود که فریادهای مربی آرژانتین در هنگام ضربه جالب توجه بود.

اولین بخت مناسب این مسابقه را هیگوایئن به دست آورد که علیرضا حقیقی در دقیقه 12 این ضربه را از 4 قدمی مهار کرد.

با این حال اولی کرنر بازی برای تیم ما رقم خورد که پس از یک کش و قوس توسط اشکان دژاگه روی دروازه ارسال شد اما فایده ای نداشت.

در دقیقه 21 بازی حقیقی دومین واکنش عالی خود را نشان داد و با کف دست، ضربه مهاجم آرژانتین را دور کرد.

در دقیقه 23 اولین کرنر آرژانتینی‌ها رقم خورد که به شکل خطرناکی از کنار دروازه بیرون رفت.

در دقیقه 26 فرار دی ماریا با واکنش مناسب سید جلال حسینی رو به رو شد. کرنر به دست آمده نیز توسط مسی روی دروزاه ارسال شد که نتیجه خاصی نداشت.

دقیقه 32 بازی، لیونل مسی پشت ضربه آزادی ایستاد که تیموریان به آنها هدیه کرده بود. البته خوشبختانه این ضربه با اختلاف دو سه متری از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 36 بازی مسی دوباره پشت ضربه آزاد قرار گرفت. او این بار ضربه را به صورت مستقیم نزد. سانتر او با ضربه سر گارای به بالای دروزاه رفت.

دقیقه 41 بازی، دژاگه دومین ضربه ازاد را روی دروازه فرستاد که مدافعان آرژانتین به اوت زدند.

دقیقه 42، دژاگه دوباره ضربه کرنر را بر روی دروازه فرستاد که ضربه چکشی حسینی با اختلاف کمی از بکنار دروازه بیرون رفت. تا جدی ترین حمله ایران تا این لحظه رقم بخورد.

دقیقه 43 ضربه سانتر گونه هیگوایین به راحتی در دستان حقیقی جای گرفت.

دقیقه 44، فرناندز مدافع پیش تاخته آرژانتین، کرنر سانتر شده را با اختلاف از کنار دروازه ایران به اوت زد.

دقیقه 46 بازی نیز سانتر دژاگه توسط مدافعان بلوکه شد که در برگشت شوت سنگین حاج صفی با اختلاف زیادی از بالای دروازه بیرون رفت.

پایان 45 دقیقه نفس گیر نیمه اول با تساوی بدون گل

در نیمه اول بازی که با برتری 70 درصدی ارژانتین در مالکیت توپ همراه بود، بازیکنان ایران دوندگی بسیار بالایی داشتند. ایران 3 شوت را روانه دروزاه آرژانتین کرد که البته هیچکدام در چارچوب نبود. در مقابل از 11 ضربه آرژانتینی ها هم 5 ضربه در چارچوب قرار داشت که هیچ کدام گل نشد.

3 کرنر آرژانتین در برابر 2 کرنر ایران نیز آمار جالبی بود که نشان از جسورانه بازی کردن بازیکنان تیم ملی کشورمان داشت.

آغاز نیمه دوم بدون تغییر

دو تیم ایران و آرژانتین نیمه دوم را بدون تغییر در تریک خود آغاز کردند.

زاوالاتا در دقیقه 49 اولین فرصت خطرناک نیمه اول را برای سفید و ابی پوشان از دست داد.

دقیه 50 سانتر روخو با ضربه نه چندان قوی آگوئرو مواجه شد و توپ عرض دروازه ایران را رد کرد.

دقیقه 51 بازی، مسعود شجاعی با یک حرمت انفجاری دو بازیکن آرژانتین را با دریبل سرپا از پیش رو برداشت و توپ را به منتظری داد. سانتر مواج منتظری نیز به قوچان نژاد رسید که مهاجم ما با ضربه سری خوب دروزاه آرژانتین را تهدید کرد. دروزاه بان آرژانتین مهم ترین موقعیت ایران را به زحمت از آن خود کرد.

دقیقه 52 نکونام اولین کارت زر مسابقه را از آن خود کرد.

دقیه 53 نیز یکی از بحث برانگیزترین اتفاقات مسابقه بود. دژاگه که توپ را از مدافع آرژانتین ربوده بود با خطاب این بازیکن مواجه شد که در کمال ناباوری داور رأی به ادامه بازی داد.

دقیقه 60 بازی بالاخره مسی توانست از کمند مدافعان ایران عبور کند اما توپ خود را از کنار درواره به بیرون زد.

دقیقه 66، ضربه سر استادانه دژاگه با نوک انگشتان دروازه بان ارژانتین به کرنر رفت تا آه از نهاد 70 میلیون ایرانی بلند شود. در کمال ناباوری این دقایق تیم ملی ایران برتری محسوسی نسبت به آرژانتین داشت!

دقیقه 72، با خطای مسعود شجاعی پست محوطه جریمه ایران، کارت زرد به بازیکن ایران داده شد. مسی پشت این توپ ایستاد و خوسبختانه باز هم نتوانست ضربه را در چارچوب بزند و توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 74 ضربه دی ماریا از داخل محوطه جریمه در دستان حقیقی قرار گرفت.

دقیقه 76، خسرو حیدری اولین بازیکن تعویضی زمین بود که به جای مسعود شجاعی وارد زمین شد. لاوتزی هم برای آرژانتین به میدان آمد و جایگزین آگوئرو شد؛ همزمان پالاسیو نیز به جای هیگواین به بازی امد تا دو مهاجم تازه نفس در ترکیب آبی و سفیدها قرار بگیرند.

دقیقه 83، قوچان نژاد پشت محوطه جریمه آرژانتین متوقف شد که ضربه ازاد بازیکنان ایران به بیرون رفت.

دقیقه 84، ضربه سر پالاسیو با واکنش خوب حقیقی به کرنر رفت.

دقیقه 84، جهانبخش جای دژاگه را گرفت تا حوانترین بازیکن زمین بشود.

دقیقه 85، جهانبخش با پاس عالی قوچان نژاد را با دروزاه بان آرژانتین در موقعیت تک به تک قرار داد. ضربه گوچی با عکل العمل رومرو گلر تیم آرژانتین نتوانست با تور آشنا شود.

دقیقه 87، ایران سومین تعویض خود را انجام داد و رضا حقیقی جایگزین حاج صفی شد.

دقیقه 91 بالاخره قفل دروزاه ها باز شد و مسی با ضربه ای استثنایی و فنی از بیرون محوطه جریمه توانست دروازه کشورمان را باز کند. نکته جالب اینکه مربی تیم ارژانتین بلافاصله بعد از این گلیک مدافع را به حای دی ماریا وارد بازی کرد تا از اندوخته خود دفاع کند.

۱۳۹۳/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...