نسخه چاپی

بازماندگان از مجلس نهم كارمند ولت

روز هفتم خرداد ماه، نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آغاز خواهد شد تا فصل جدیدی در تاریخ قانونگذاری ایران آغاز شود. این مجلس تغییرات فاحشی نسبت به مجلس هشتم دارد. 196 نفر از این نمایندگان نتوانستند مجوز حضور در مجلس نهم را به دست بیاورند و باید در جایی دیگر به كار مشغول شوند.

به نوشته روزنامه ابتکار بسياري از اين نمايندگان پيش از آغاز دوره نمايندگي خود، در دو قوه مجريه و قضائيه مشغول به کار بودند و برخي نيز در جاهايي ديگر. طبيعي است که اين افراد به شغل پيشين خود بازگردند. اما آنچه که در اين ميان جالب توجه به نظر مي‌رسد اين است که به گفته يکي از نمايندگان، دولت به بسياري از اين نمايندگان سابق پيشنهاد شغل داده‌است.

محمود احمدي‌نژاد البته در ابتداي تشکيل دولت نهم نيز برخي از همکاران خود را از ميان مجلسي‌ها انتخاب کرده بود؛ افرادي مانند داود دانش جعفري، حاجي بابايي و ميرتاج الديني. با اين تفاوت که اين افراد در زمان حضور در مجلس و براي پست‌هايي در حد معاون رئيس‌جمهور و وزير دعوت شده بودند.

اما دعوت دولت از نمايندگاني که تا چندروز ديگر در مجلس نيستند آن هم در پست‌هايي پايين‌تر از موقعيت کنوني آنان جالب توجه به نظر مي‌رسد. به هرحال محمود احمد‌ي‌نژاد نشان داده‌است که در يارگيري از قواي ديگر تبحر دارد. دعوت از نمايندگاني که سالها در قوه قانونگذاري کشور حضور داشتند مي‌تواند يک سرمايه‌گذاري براي آينده باشد. موضوعي که ارزيابي برخي تحليلگران درباره اقدامات دور دوم رياست جمهوري احمدي‌نژاد نيز بر آن صحه مي‌گذارد.

قرباني: کلي خواستگار دارم

نماينده مردم قائنات در مجلس گفت: دولت براي تمام دوستان نماينده که به دور نهم مجلس راه نيافتند، پيشنهاداتي دارد. موسي قرباني، نماينده مردم قائنات در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به اين سؤال که بعد از پايان مجلس هشتم به کجا مي‌رويد، اظهار داشت: من بارها به شوخي به برخي از دوستان مي‌گويم مثل دختراني مي‌مانم که کلي خواستگار دارد ولي درنهايت نيز بي شوهر مي‌ماند.وي افزود: راجع به اينکه در هر 3 قوه حضور پيدا کنم، بحث‌هايي مطرح است و پيشنهاداتي نيز دراين خصوص به بنده داده شده‌است، البته من نيروي قوه قضائيه هستم و اکنون نيز مستشار ديوان عالي کشورم و روز 7 خرداد نيز به سر کار خود در ديوان عالي کشور مي‌روم البته اگر اتفاق ديگري رخ ندهد.قرباني درباره پيشنهادات ديگر از دو قوه مجريه و مقننه نيز گفت: البته بحث‌هايي از سوي دولت و مجلس مطرح شده و پيشنهاداتي داشته‌ام و اکنون نمي‌توانم در خصوص پيشنهاد دولت خبري به شما بدهم. وي اضافه کرد: اداره قوانين مجلس نيز به من پيشنهاد داده تا کار قبلي خود در اين اداره را ادامه دهم.نماينده مردم قائنات در پايان سخنان خود اضافه کرد که دولت براي تمام دوستان نماينده که به دور نهم مجلس راه نيافتند، پيشنهاداتي دارد و به دنبال اين است تا از همه آنها استفاده کند.

ادياني‌راد: پيشنهاد از دولت دارم‌

نماينده مردم قائمشهر در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: 3 پيشنهاد از دولت براي کار دارم که يکي از اين پيشنهادات در حوزه انرژي است. سيدعلي ادياني‌راد اظهار داشت: من معلم هستم و بيشتر به کارهاي علمي علاقه‌مندم و دوست دارم در زمينه علمي و آموزشي فعاليت کنم مگر اينکه تکليف جديدي بر من مترتب شود. وي در پاسخ به اين سؤال که آيا از سوي دولت پيشنهادي براي فعاليت داشته‌ايد، گفت: 2،3 جايي پيشنهاداتي مطرح کرده‌اند اما هنوز تصميمي نگرفته‌ام. اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال که شنيده مي‌شود از وزارت نفت پيشنهاداتي داشته‌ايد و از آنجا که حوزه تخصصي شما در زمينه انرژي است، بنابراين اين پيشنهادات نيز بايد در اين حوزه باشد، تصريح کرد: عرض کردم که چند پيشنهادي مطرح بود که يک پيشنهاد نيز در حوزه انرژي است و به غير از اين حوزه نيز دو پيشنهاد ديگر داشته‌ام‌ اما هنوز تصميمي نگرفته‌ام.

حسيني: من منتقد دولت بودم

نماينده مردم قروه نيز دراين رابطه گفت: من کارمند وزارت نفت هستم و پس از اتمام کار مجلس هشتم به همانجا برمي‌گردم. سيدعماد حسيني در پاسخ به اين سؤال که بعد از مجلس هشتم به کجا مي‌رويد، اظهار داشت: من کارمند وزارت نفت هستم و به همان جا برمي‌گردم. وي افزود: من قبل از نمايندگي در پژوهشگاه صنعت نفت مشغول به کار بودم و اکنون نيز مايلم کارهاي مطالعاتي و پژوهشي را دنبال کنم و اميدوارم پس از اتمام مجلس هشتم فرصتي ايجاد شود تا خود را از لحاظ علمي تغذيه کنم و براي آينده کشور مفيد واقع شوم.اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال که آيا از سوي دولت پيشنهادي براي فعاليت داشته‌ايد، گفت: از سوي دولت به ما پيشنهادي نشده و بعيد هم است که دولت فعلي به ما پيشنهاد کار دهد، چراکه جزو منتقدين دولت بوديم، البته انتقاد ما هيچگاه ساختارشکنانه نبوده و اميدواريم بر اساس انتقاداتمان وضعيت ما پيش‌بيني شود.وي در پايان سخنان خود تصريح کرد: مجلس جايي براي اين کار است و اگر نمايندگان همواره تأييد‌کننده دولت‌ها باشند، نمي‌توانند وظايف يک نماينده را به خوبي انجام دهند.

دلخوش: به وزارت کشور يا اقتصاد مي‌روم

نماينده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: بعد از مجلس هشتم احتمالاً به وزارت کشور يا اقتصاد مي‌روم. سيد‌کاظم دلخوش نيز در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به اين سؤال که بعد از پايان مجلس هشتم به کجا مي‌رويد، اظهار داشت: من نيروي وزارت کشور هستم و احتمالا به همان جا برمي‌گردم، البته هر جا که باشد، سعي مي‌کنم خدمت کنم و در خدمت نظام و مردم باشم. اين نماينده مجلس در پاسخ به اين سؤال که آيا پيشنهادي براي فعاليت داشته‌ايد، گفت: به هر حال من نيروي وزارت کشورم و هر جا که صلاح بدانند، فعاليت مي‌کنم اما چون تخصص من اقتصاد است، احتمال دارد که به وزارت اقتصاد بروم.

بي‌غش: از دولت پيشنهاد دارم

نماينده مردم شازند با بيان اينکه پيشنهاداتي براي ادامه فعاليت از دولت داشته‌ام، گفت: انشاءالله اگر توفيق داشته باشم، از هفته آينده به تدريس دانشگاه باز مي‌گردم. محمود احمدي بي‌غش گفت: ما سرباز هستيم و اگر دولت بخواهد، در آن جبهه سربازي مي‌کنيم و اگر هم دولت ما را نخواهد، ما اصراري نداريم. ‌البته پيشنهاداتي بوده اما بايد اجازه دهيم تا اين هفته نيز به اتمام برسد چراکه من هنوز يک نماينده هستم. بي‌غش در پاسخ به اين سؤال که آيا سمتي به شما پيشنهاد شده‌است، تصريح کرد: تا جايي که مي‌دانم، وزيري را نمي‌خواهند عوض کنند که من وزير شوم اما جاهاي ديگري هست که منتظرم تا ابتدا مجلس هشتم تمام شود و هفته آينده مشخص خواهد شد که به کجا مي‌روم.

۱۳۹۱/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...