نسخه چاپی

پیام كاپیتان جواد نكونام به محمدجواد ظریف

در حالی كه تمامی كارشناسان، دقایق سختی برای ایران و گل های فراوانی برای یاران مسی پیش بینی نموده بودند. اما آنچه در زمین اتفاق افتاد، بازی قدرتمند فرزندان ایران و دقایق سخت برای مو قشنگ‌های آرژانتینی بود

به گزارش نما به نقل از برای مردم؛ یوزپلنگ های ایرانی در مصاف 90+4 دقیقه ای برابر سفید آبی پوشان آرژانتین، بازی را یک – صفر واگذار کردند. در حالی که تمامی کارشناسان، دقایق سختی برای ایران و گل های فراوانی برای یاران مسی پیش بینی نموده بودند. اما آنچه در زمین اتفاق افتاد، بازی قدرتمند فرزندان ایران و دقایق سخت برای مو قشنگ‌های آرژانتینی بود که نهایتا با کمک‌های داور در وقت های اضافه به یک گل ناعادلانه دست پیدا کردند.

اما این بازی نه تنها برای کارشناسان مستطیل سبز، بلکه برای سیاست مدارانی که در حال نبرد با یک تیم قدرتمند و صاحب نام هستند، پیام های فراوانی داشت. برای کسانی چون کاپیتان عراقچی و یارانش!

1- مسی فلج شده بود؟! اگر به پیامک ها و پست های صفحات مجازی یا تحلیل کارشناسان ورزشی در این روزها نگاه کنیم، به خوبی ترس از مسی و یارانش را میتوانیم دریابیم. مطالبی که به جد یا طنز، نتیجه بازی ایران-مالدیو را به نفع آرژنتینی ها پیش بینی میکرد. اما کی‌روش بارها به تیمش متذکر شده بود که آرژانتین فقط یک اسم است! اگر شما خوب دفاع کنید، آرژانتین فلج خواهد شد؛ پس از آنها نترسید.

2- ضربه بسیار خوب قوچان نژاد! خط حمله ایران به هیچ عنوان دست و پا بسته بازی نمیکرد، ضربات حساب شده و ضد حمله های مرگباری که به روز دروازه آرژانتین اجرا کرد، هر بیننده ای را قانع میکرد که ممکن است ایران پیروز این میدان باشد. نکته ای که بارها توسط عادل فردوسی‌پور مورد توجه قرار گرفت و آن غیرت، خودباوری و اعتماد به نفس فوتبالیست های ایران بود. ایرانی ها فهمیده بودند باید از آبروی وطنشان دفاع کرده و چاره ای نیست جز آنکه که دروازه قهرمان جام جهانی را باز کنند.

3- خطا روی اشکان دژاگه در محوطه جریمه! دقیقه 53 بود که حرکت پا به توپ اشکان دژاگه در محوطه جریمه با خطا متوقف شد اما داور صربستانی، بدون توجه به اعتراضات دستور ادامه بازی را صادر کرد. این را اضافه کنید به حضور دست و پاگیر در میان یاران ایران و کارت زرد سختگیرانه به کاپیتان نکونام. اما آنچه ملی پوشان کشورمان درک کرده بودند آن بود که نباید به عدالت و صداقت داور تکیه کنند، چرا که او می تواند عمدا یا سهوا به نفع یک تیم سوت بزند. آنها فهمیده بودند که داور میتواند یار دوازدهم آرژانتین باشد؛ پس نباید به کمک او دلخوش کرد.

4- ضربه کات دار مسی در دقیقه 91! با آنکه مسی در حد و اندازه یک ستاره نتوانست در این بازی رخ نمایی کند اما در وقت های اضافه با یک شوت کات دار، تیمش را از شکست نجات داد. آنچه بیش از تکنیک شماره 10 آرژانتین در به ثمر رسیدن این گل اثر داشت، شل شدن تیم دفاعی در دقایق پایانی بود. آنها با تصور اینکه فوتبال 90 دقیقه است، در وقت اضافی انسجام خود را از دست داده و خط دفاعی را باز گذاشتند و شد آنچه نباید میشد.

5- کار تیمی و هماهنگ بچه ها! تیم ایران در این مسابقه نشان دادند که بیش از هر چیز انسجام و کار گروهی را تمرین کرده است. پاس های دقیق، پوشش همدیگر و ارتباط قدرتمند خط دفاعی و مهاجمان توانست لحضات شیرینی را در این بازی رقم بزند و بازی زیبای فرزندان ایران را به رخ ستاره های آرژانتین بکشد.

حال باید به محمد جواد ظریف که حتما این نبرد 94 دقیقه ای را به صورت زنده دنبال میکرده و در صفحه فیس بوک خود نوشته: "سلام، دوستان، امشب بچه ها در برزیل غوغا کردند، دمشون گرم که همه ما را سربلند کردند." یادآور شد که اگر شما هم میخواهید در "وین" غوغا کنید و همه ما را را سربلند نمایید! بهتر است در مستطیل سرخ مذاکرات، نه از نام و نشان طرف های مذاکره بترسید و نه به سازمان های بین المللی دل خوش کنید. باید به روی غیرت تیم خودمان حساب کرد و آنها را برای حضور در مذاکرات، منسجم و یکدست نمود و البته آنچه نباید فراموش کنید آن است که بازی 90دقیقه نیست...

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...