نسخه چاپی

هزینه روزانه داعش سه میلیون دلار

یك كارشناس مسائل بین الملل بر این باور است كه قطعا دیر یا زود گروه تروریستی داعش از روی زمین پاك خواهد شد و امكان ندارد هیچ جامعه ای یك همچین وضعیت خطرناك و وحشیانه ای را بتواند تحمل كند چه در جاهایی كه هستند و چه در نقاطی كه وارد شده اند اما در این رابطه نكته مهمی كه شاید برای برخی روشن نبود و امروز برای همه روشن شده است آن است كه محدوده خطر آنها را در یك نقطه مشخص نمی توان تبیین كرد.

به گزارش نما ، مصيب نعيمي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» اظهارداشت: بدون شك با ورود داعش از سوريه به عراق و اتفاقاتي كه در اين ايام اعم از كشتارهايي كه انجام دادند يا تهديداتي كه براي امنيت ملي عراق و منطقه ايجاد كردند، گروه داعش خيلي بهتر از گذشته براي افكار عمومي مورد شناسايي قرار گرفته است.

وي عنوان كرد: يك عنصر ناهمگوني است كه قطعا تحملش نه براي كشورهايي كه به آنها تعدي مي‌ كند بلكه حتي براي كشورهاي حمايت كننده آنها نيز قابل تامل نيست.


نعيمي افزود: روند اين گروه هم بر ارعاب و كشتار و حتي افتخار به خون خواريست به طوري كه در شبكه هاي اجتماعي خودش سوالي است كه چرا غربي ها شبكه هاي اجتماعي آنها را باز گذاشته اند و در آن به راحتي تصاوير بسيار چندش آور و دردناكي را از جنايات هايشان و كشتار جمعي جوانان را به نمايش مي گذارند نشان از ماهيت خطرناك اين گروه تروريستي است.


اين كارشناس مسائل بين الملل تصريح كرد: قطعا دير يا زود چنين مجموعه اي از روي زمين پاك خواهد شد؛ امكان ندارد هيچ جامعه اي يك همچين وضعيت خطرناك و وحشيانه اي را بتواند تحمل كند چه در جاهايي كه هستند و چه در نقاطي كه وارد شده اند اما در اين رابطه نكته مهمي كه شايد براي برخي روشن نبود و امروز براي همه روشن شده است آن است كه محدوده خطر آنها را در يك نقطه مشخص نمي توان تبيين كرد.


به گفته وي، آنها يك روز در سوريه، روز ديگر در عراق و همين طور نوع بلندپروازي آنها تحت عنوان دولت سراسري در همه سرزمين ها حتي اكتفا به كشورهاي خاورميانه و مناطق عربي هم نخواهند كرد و براساس نقشه اي كه دارند و ترسيم مي كنند هر جاي دنيا كه فرصت پيدا كنند با همين روش ديكتاتوري و خونريزي وارد خواهند شد.


نعيمي اظهار كرد: بنابراين فرصت آن رسيده است كه يك بازبيني در سياست هاي فعلي جهاني بشود كه دامن خود آنها را هم مي گيرد. اين بازبيني مي تواند شامل نوعي همگرايي در مبارزه با تروريسم كه آفت جهاني شده است، ايجاد كند.


اين كارشناس مسائل بين الملل ادامه داد: وجود گروهي مانند داعش با اين اسلحه و تجهيزات چه در دو سال و اندي جنگ ها و خونريزي هايشان در سوريه و امروز نيز در عراق نشان از يك پشتوانه بسيار گسترده تسليحاتي دارد. البته به نوعي برخي از كشورهاي عربي و نفت‌خيز منطقه اعتراف كرده اند و نيز تبليغات رسانه اي اين كشورها نشان مي دهد كه بالاخره از اين گروه تروريستي پشتيباني كرده اند و بر هيچكس پوشيده نيست.


وي گفت: اموال ميلياردي كه در اختيار داعش گذاشته شده و برخي كشورهاي همسايه سوريه كه محل آموزش اين نيروها بوده است، همچنين برآورد هزينه هاي جاري اين گروه در روز بالاي دو تا سه ميليون دلار است، تسليحات آنها نيز يك رقم بسيار بالايي است كه جالب است بدانيد اكثر تسليحات امريكايي و غربي است.


نعيمي افزود: آن ائتلاف غربي كه از امريكا تا تل‌آويو و در كنار آن برخي كشورهاي منطقه از جمله تركيه، عربستان و قطر به شكل فعال حضور داشتند و نيز برخي كشورهاي غربي اروپايي مانند فرانسه و انگليس سردمدار اين قضيه بودند، در حقيقت اين ها حاميان تسليحاتي، سياسي و مالي اين گروه تروريستي هستند كه خود آنها نيز در مورد قضيه سوريه اعتراف كردند.


اين كارشناس مسائل بين الملل ادامه داد: امروز همين گروه تروريستي با همان ساز و برگ وارد عراق شدند اما اينكه حاميان سياسي مهمترند يا حاميان مالي، به نظر مي رسد كه حاميان سياسي كه در راس آنها امريكا و كشورهاي غربي است مهمتر از حاميان مالي داعش هستند هرچند كه در راستاي يكديگر قرار دارند.


نعيمي اضافه كرد: مهم آن است كه داعش وارد عراق مي شود، بخشي از يك سرزمين غير را با خونريزي و ايجاد رعب و وحشت اشغال مي كند، بعد از يك هفته امريكايي ها به طور لفظي و شفاهي محكوم مي كنند ولي حاضر به ورود و مبارزه جدي با داعش نيستند چون خود آنها داعش را براي هدف به هم ريختن منطقه و ايجاد يك منطقه جديد جغرافيايي براي مناطقي كه به ويژه در محدوده فلسطين اشغالي قرار دارد؛ مسلح كرده اند و فكر مي كنم اين مجموعه خشونت طلب و تروريسم مي تواند اهداف آنها را محقق كند.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...