نسخه چاپی

حمله به دفتر اوباما ناكام ماند

اعتراضات آغاز شده در شهر شیكاگو نسبت به نشست سازمان پیمان آتلانتیك شمالی ( ناتو ) همچنان ادامه دارد. بطوریكه پلیس آمریكا از بازداشت سه نفر به اتهام تلاش برای حمله به دفتر رئیس جمهور این كشور خبر داده، تك تیراندازها در شهر مستقر شده و جنگنده های اف 16 نیز بر فراز محل برگزاری نشست ناتو در حال گشت زنی هستند.


به گزارش نما به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری ای بی سی نیوز، این سه فرد بازداشت شده بین 20 تا 24 سال سن داشته و به اتهام اقدامات تروریستی بازداشت شده اند.

در همین رابطه یکی از مقامات محلی شیکاگو در خصوص این سه جوان گفت : این سه نفر به شیکاگو آمده بودند تا مردم را بکشند.

این سه جوان بازداشت شده خود را عضو گروه "بلوک سیاه" نامیده اند و در هنگام بازداشت از آنها سلاح های سرد و گرمی چون اسلحه خودکار، شمشیر، چاقو، تیرو کمان ویژه شکارچیان، و ... کشف شده است.

پلیس شیکاگو نیز در همین رابطه اعلام کرد : نمی توان این اقدام تروریستی را با اعتراضات و تظاهرات های انجام شده در شیکاگو یکی دانست. این اقدام ( نقشه حمله به دفتر اوباما ) یک اقدام خرابکارانه و تروریستی است.

تصاوبر افراد متهم به تلاش برای حمله به دفتر اوباما رد شیکاگو

پلیس شیکاگو همچنین اعلام کرد که در حال بررسی ارتباط این سه جوان بازداشت شده با جنبش تسخیر است.علاوه بر این سه نفر، پلیس شیکاگو همچنین از بازداشت چند نفر دیگر گزارش داده و اعلام کرد : پس از متوقف کردن این افراد و بازجویی از آنها پلیس آنها را آزاد کرده است.

همه چشمها به شیکاگو

سایر خبرگزاری ها و رسانه های خبری نیز با پوشش اعتراضات در حال انجام در شیکاگو اعلام کرده اند که با توجه به حضور رهبران کشورهای عضو ناتو در شیکاگو هم اکنون همه نگاه ها به این شهر دوخته شده است.

بر همین اساس اعتراضاتی که از روز جمعه در شیکاگو در اعتراض به برگزاری نشست ناتو آغاز شده همچنان ادامه دارد و حتی برخی از معترضین اقدام به برپائی چادر در نزدیکی محل برگزاری نشست کرده اند.

بر همین اساس آسوشیتدپرس نیز گزارش داد : جنبش تسخیر، آنارشیست ها، حامیان ضد جنگ، طرفداران محیط زیست، و شمار زیادی از گروه ها دیگر فعال در آمریکا اعلام کرده اند که در زمان برگزاری نشست ناتو در روزهای یکشنبه و دوشنبه اقدام به برپائی تظاهرات در شیکاگو خواهند کرد.

پیش بینی می شود که در نشست امروز و فردا بیش از 50 نفر از رهبران کشورها در نشست شیکاگو حضور پیدا کنند اما برگزاری تظاهرات و اعلام گروه های مختلف برای برگزاری تجمعات اعتراضی موجب شده تا نگرانی هایی درباره امنیت شیکاگو بوجود بیاید.

از سوی دیگر 300 هزار نفر از کارگران حومه شیکاگو اعلام کردند که در زمان برگزاری نشست ناتو قصد حضور در خیابان های شیکاگو به نشانه اعتراض را دارند اما پلیس این شهر اعلام کرده که از مدتها قبل برای سرکوب اعتراضات آماده بوده است.

بر همین اساس پلیس شیکاگو برای جلوگیری از رسیدن معترضین به محل برگزاری نشست اقدام به مسدود کردن خیابان ها با وسایل و ابزاریهای مختلف کرده و حتی گزارش هایی نیز در رابطه با مستقر شدن نیروهای اف بی آی و و ماموران مخفی دستگاه های امنیتی آمریکا در شیکاگو منتشر شده است.

علاوه بر آن جنگنده های اف 16 ارتش آمریکا نیز در حال گشت زنی بر فراز شیکاگو هستند تا از وقوع حمله احتمالی جلوگیری کنند.

۱۳۹۱/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...