نسخه چاپی

ایران فراتر از آسیا بازی كرد

كارشناس فوتبال ایران گفت: بازی مقابل آرژانتین تا ۱۰ سال آینده تكرار نمی‌شود و در ۱۰ سال پیش نیز نظیر آن را ندیده‌ایم.

به گزارش نما، امیرحسین پیروانی کارشناس فوتبال ایران در مورد شکست یک بر صفر تیم‌ملی ایران مقابل آرژانتین گفت: بازی بسیار خوبی بود مخصوصا در نیمه دوم این مسابقه عملکرد خوبی داشتیم، دنیا به فوتبال ایران احترام گذاشت و ما توانستیم کار بزرگی را انجام دهیم. دیروز بسیار منطقی و هوشمندانه بازی کردیم و بازیکنان درک متقابلی نسبت به خواسته‌های کی‌روش داشتند و همچنین درک متقابلی بین خواسته‌های سرمربی و توانایی بازیکنان وجود داشت و همین مسئله باعث شد نمایش خوبی داشته باشیم.

وی افزود: در نیمه اول با توجه به حضور نفرات تکنیکی در آرژانتین فاصله خطوط ایران بسیار کم بود و به نوعی سیستم 1-3-2-4 ما به 1-5-4 تبدیل شد. طبق علم جدید فوتبال که چند سالی است که در بین تیم‌ها رواج یافته در نیمه اول توپ را به آرژانتین دادیم و فضا را از آنها گرفتیم آنها فقط از جناحین حرکت می‌کردند اما مدافعان ما به خوبی موقعیت آنها را دفع می‌کردند. در نیمه دوم شکل فوتبال ایران تغییر کرد. با ترفند کادرفنی آرژانتین، آنها با ذهنیت نیمه اول در میدان حاضر شدند و فکر می‌کردند ما دفاع می‌کنیم اما بازیکنان ما با عملکرد خوب خود موقعیت زیادی به وجود آوردند. توپ به خوبی از دفاع به هافبک‌ها و از خط هافبک به مهاجمان می‌رسید. موقعیت‌های ما ضد حمله نبود چراکه در ضدحمله فقط یک یا دو نفر حضور دارند ما در برخی از صحنه‌ها با حضور 4 نفر حمله می‌کردیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه تاکید کرد: از هواداران می‌خواهم به نتیجه این مسابقه توجه نکنند. ما دیروز فراتر از فوتبال آسیا بازی کردیم و هیچ‌کدام از 3 نماینده دیگر آسیا به اندازه ما صلابت نداشتند. این نشان می‌دهد که اگر زیرساخت‌های خود را تقویت کنیم می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

پیروانی با انتقاد از عملکرد داوری خاطرنشان کرد: نمی‌گویم اگر داور با ما مهربان بود بلکه می‌گویم اگر داور منطقی برخورد می‌کرد شاید حماسه‌ای که در استرالیا رقم خورد بار دیگر تکرار می‌شد. نمی‌دانم آیا داور می‌تواند با وجدان آسوده بخوابد، اما باید با این وجود باز هم عملکرد با غیرت و منطقی بازیکنانمان را تحسین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش برای هر دقیقه برنامه دارد یادآور شد: کی‌روش مربی بزرگی است که با بازیکنان بزرگی در سطح جهان کار کرده است او در مسابقات حساس زیادی حضور داشته و زمان حضور در منچستریونایتد و رئال مادرید و تیم‌ملی پرتغال دیدارهای حساسی را پشت سر گذاشته است، طبیعی است این تجربه به کمک او می‌آید و بچه‌های ما هم به خوبی فرامین مربی را اجرا کردند. تیم عملکرد موفقی داشته و سرمربی، اعضای کادرفنی، مربی تغذیه و... همه خوب کار کردند و نمی‌شود این موفقیت را به حساب یک نفر گذاشت.

پیروانی در مورد کمبود بازی‌های دوستانه و تاثیر این مساله روی تیم‌ملی گفت: اینکه ما هرچقدر بازی تدارکاتی بیشتر داشته باشیم موفق‌تر ظاهر می‌شویم امری طبیعی است. اگر قبل از بازی‌ها مثلا با آلمان و برزیل بازی دوستانه داشتیم شرایط بهتر می‌شد البته در این مسابقه تجربه تاثیرگذار نبود و ما بسیار خوب ظاهر شدیم شاید این نوع بازی از سوی تیم‌ملی تداوم نداشته باشد. این عملکرد در 10 سال گذشته بی‌نظیر بود و شاید تا 10 سال آینده هم تکرار نشود.

وی در مورد عملکرد بازیکنان عنوان کرد: بازیکنان ما خیلی خوب بازی کردند و همه ستاره بودند بالاتر از توانمان در میدان ظاهر شدیم شاید در بازی با نیجریه می‌توانستیم یک بازیکن را معرفی کنیم اما دیروز کل تیم خوب بودند البته یکی دو نفر پایین‌تر از حد خود ظاهر شدند که نمی‌خواهم از آنها نام ببرم.

پیروانی در مورد اینکه آیا ایران می‌تواند از گروه خود بالا برود اظهار داشت: اگر نیجریه مقابل آرژانتین شکست بخورد و ما بوسنی را ببریم به عنوان تیم دوم صعود می‌کنیم اینکه مقابل آرژانتین خوب بازی کردیم دلیلی بر موفقیت ما مقابل بوسنی نیست اما باز هم می‌گویم هر نتیجه‌ای که به دست بیاوریم چیزی از ارزش بازیکنان ما کم نمی‌کند.

پیروانی در پایان در مورد اینکه آیا حیف نیست کارلوس کی‌روش را بعد از جام‌جهانی از دست بدهیم گفت: کی‌روش نشان داده مربی بزرگی است اما بحث مالی او با داشته‌های ما همخوانی ندارد نمی‌دانم مبلغی که برای تمدید اعلام شده چقدر صحت دارد اما این موضوعی که شایعه شده فراتر از حد توان فدراسیون فوتبال ایران است.
منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...