نسخه چاپی

علل ناكامی سه تیم قدرتمند در جام‌جهانی

حذف دو تیم ملی فوتبال اسپانیا وانگلستان و باخت تیم ملی ایتالیا مقابل كاستاریكا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بهانه ای شد تا علل ناكامی این سه تیم درجام جهانی برزیل را بررسی كنیم.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، تیم های ملی اسپانیا و انگلستان ، استرالیا و کامرون خیلی زود از جام جهانی کناررفتند و ۱۲ تیم دیگر هم درادامه به این تیمها اضافه می‌شوند و با جام جهانی خداحافظی می‌کنند.

به هر حال کناررفتن تیم ملی اسپانیا نسبت به حذف انگلستان از جام جهانی تفاوت‌های فنی داشت و این دو تیم قابل قیاس با یکدیگر نیستند.تیم ملی فوتبال اسپانیا معدن تاکتیک، پاس و تسلط بر توپ بود اما انگلستان در تسلط بر توپ و مدرن بودن پاسها دچار ضعف بود.

هر دو تیم فوتبال انگلستان و اسپانیا در پست حیاتی شان یعنی هافبک طراح و بازیساز سن بازیکنانشا بالا بود. اینیستا و جرارد دوهافبک میانی اسپانیا و انگلستان به خاطر سن بالایشان نتوانستند در تقسیم توپ بین مهاجمان و جنگیدن در میانه زمین برابر حریفانشان موفق عمل کنند.

پیرلو در میانه زمین ایتالیا هم همان اشکالی را داشت که جرارد و اینیستا داشتند.نکته حائز اهمیت این است که هر سه بازیکن میانی و بازیساز تیمهای فوتبال اسپانیا، انگلستان وایتالیا از لحاظ سنی و کاراییی مثل هم هستند یحیی توره هافبک تیم ملی فوتبال ساحل عاج هم نقش تعیین کننده‌ای برای تیمش ایفاء می‌کند بر این اساس می بینیم که لیست طراح میانی یا هافبک بازیساز حیاتی است و تیمهایی که در این پست خوب عمل نکنند در مقابل حریفانشان دچار مشکل می شوند. دوم بازی کند در هر سه تیم فوتبال اسپانیا، انگلستان و ایتالیا وجود داشت .

تیم ملی اسپانیا با ارائه بازی تیکی تاکای بیش ازاندازه زمان را برای حمله کردن می‌کشت و حریفانش هم شناخت خوبی از سیستم بازیش داشتند.نحوه پاسهای تیم ملی انگلستان هم یک مقدار دیر هنگام و قابل پیش بینی بود.

کندی تاکتیکی در تیم انگلستان مشهود بود.خلاقیت برخی از بازیکنان تیمهای فوتبال اسپانیا، انگلستان وایتالیا برای همه شناخته شده است و آنها توسط حریفانشان آنالیز شدند. پاسهای پیرلو هافبک بازیساز ایتالیا توسط حریفان شناسایی شده است.

همچنین حریفانی که مقابل اینیستا طراح حملات اسپانیا قرار می‌گیرند با آنالیز پاسهای اینیستا می‌تواند مسیر پاسها را شناسایی و قطع کنند.پاسهای استیون جرارد هافبک انگلیس هم قدیمی تشخیص پاسهای این بازیکن راحت است.

قابل پیش بینی بودن نحوه بازی عامل مشترک در هر سه تیم فوتبال اسپانیا، انگلستان و ایتالیا است. همچنین در حساسترین پست یعنی هافبک بازیساز هر سه تیم دارای بازیکنان پیر و فرسوده هستند.

گفتنی است برخلاف این سه تیم ، فرانسه تیمی جوان و سرحال تا الان نتایج درخشانی کسب کرده است.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...