نسخه چاپی

بازگشت 300تروریست از سوریه به انگلیس

یك مقام سابق سرویس جاسوسی انگلیس كه بیش از یك دهه در جستجوی افراد طالبان بوده است اعلام كرد كه درحدود ۳۰۰ ستیزه‌جو به انگلیس بازگشته‌اند.

به گزارش نما، اسکای نیوز نوشت: یک مقام سابق در سرویس جاسوسی انگلیس (ام آی 6) هشدار داد که درحدود 300 ستیزه‌جوی که در عراق و سوریه حضور داشتند به انگلیس بازگشته‌اند و امکان دارد که درحال طرح ریزی برای انجام عملیات باشند.

"ریچارد باریت" که بیش از یک دهه در جستجوی افراد طالبان بوده است طی مصاحبه با روزنامه ایندیپندنت اعلام کرد که درحدود 300 ستیزه‌جو به انگلیس بازگشته‌اند.

برخی منابع انگلیسی اعلام کردند که تعداد انگلیسی‌هایی که به صورت داوطلبانه برای جنگ به سازمان‌های اسلامی افراط‌ گرا در سوریه و عراق پیوسته‌اند به 500 تن رسیده و تعقیب کردن آنان بسیار سخت است.

این درحالی است که چندی پیش شبکه خبری العالم گزارش داد، "ویلیام هیگ" در مجلس عوام انگلیس تاکید کرده است که انگلیس می تواند گذرنامه تروریستهایی را که به سوریه سفر کرده‌اند و در کنار گروه های مسلح و یا گروه "داعش" جنگیده‌اند، لغو یا آنان را دستگیر کند.

کمیسیون امور داخلی در مجلس عوام انگلیس پیش از این در گزارشی درباره تروریسم اعلام کرده بود که شمار انگلیسی‌هایی که به سوریه سفر می کنند، به صورت خطرناکی افزایش یافته است. این کمیسیون از دولت انگلیس خواسته بود برای مقابله با این مسأله اقداماتی فوری اتخاذ کند.

"جمیز بروکنشایر" وزیر امور مهاجرت و امنیت در وزارت کشور انگلیس نیز در همین رابطه تهدید کرده است که کشورش برای حمایت از امنیت ملی، شدیدترین تدابیر را اتخاذ خواهد کرد و کسانی که قوانین مبارزه با تروریسم را نقض کنند، مجازات خواهند شد.

بروکنشایر به همه انگلیسی‌ها هشدار داد که از سفر به سوریه برای هر هدفی، خودداری کنند و تأکید کرد که دولت انگلیس با سفر شهروندان به سوریه مخالف است حتی اگر این سفر به منظور کارهای بشردوستانه باشد.
منبع: تسنیم

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...