نسخه چاپی

فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش دار فانی را وداع گفت

عکس خبري -فرمانده اسبق نيروي هوايي ارتش دار فاني را وداع گفت

امیر سرتیپ بازنشسته ستاد محمد حسن معین پور ، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش صبح روز شنبه دار فانی را وداع گفت.

به گزارش نما به نقل از مهر، امیر سرتیپ محمد حسن معین پور، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از سال ها تحمل مشقات ناشی از بیماری عفونت شدید ریوی صبح شنبه 31خرداد ماه، دار فانی را وداع گفت.

بنابراین گزارش مراسم تشییع این فرمانده اسبق نهاجا صبح روز دوشنبه 8 صبح با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است مرحوم معین پور سال های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی را عهده دار بوده است.

امیر سرتیپ محمدحسین معین‌پور در تاریخ اول مهرماه 1331 وارد دانشکدهٔ افسری شد و پس از فارغ‌التحصیلی در رستهٔ خلبانی در نیروی هوایی مشغول به خدمت گردید. وی ضمن طی دوره‌های مختلف تخصصی و نظامی، دورهٔ خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دورهٔ کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرد. مرحوم معین پور در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشگر ولی‌الله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

در دوران فرماندهی مرحوم معین‌پور نیروی هوایی ارتش در عملیات های بزرگی نظیر فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش سرنوشت‌سازی به عهده داشت که به بازپس‌گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

گفتنی است، چندی قبل امیر سرلشکر ستاد عطاء الله صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در بیمارستان فوق تخصصی بعثت نیروی هوایی ارتش از مرحوم معین پور عیادت کرده بود.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...