نسخه چاپی

تحلیل فوتبالی كارگردان سینمای ایران

كیانوش عیاری كه در ۱۹، ۲۰ سالگی به قول خودش در تیم "بوندسلیگا"ی اهواز دروازه‌بانی می‌كرد با اشاره به بازی خوب ملی‌پوشان كشورمان در برابر آرژانتین، از مسوولان كشور درخواست كرد، برای ادامه روند موفقیت‌آمیز این تیم شرایط ماندن "كارلوس كی‌روش" (مربی تیم ملی) را در ایران فراهم كنند.

شاید کمتر کسی بداند که کارگردان فیلم سینمایی «خانه پدری» زمانی دروازه‌بان فوتبال بوده ولی بعد به قول خودش برای اینکه «کفه علاقه‌اش به سینما سنگین‌تر» می‌شود فوتبال را رها کرده و سراغ فیلمسازی می‌رود.

او می‌گوید حضورش در فوتبال فقط چهار-پنج سال دوام داشته و در سال ۴۰، ۵۰ در تیم فوتبال خلیج‌فارس اهواز دروازه‌بانی کرده است.

این کارگردان درباره بازی شامگاه ۳۱ خرداد ماه ایران در مقابل آرژانتین در بازی‌های جام‌جهانی گفت: از فدراسیون و شاید هم مسوولان کشورم ممنونم که قبل از‌آغاز جام‌جهانی "کارلوس کی‌روش" را کنار نگذاشتند تا یک مربی ایرانی را روی صندلی مربی‌گری تیم ایران بنشانند. همانند زمانی که "ایویچ" را کنار گذاشتند، در شرایطی که او تیم ایران را ساخته بود.

وی افزود: اگر از جنبه‌های سرسختانه و سرشار از غیرت بازی بازیکنان ایران بگذریم که البته این بخش برایم جذاب نیست، آنچه خود را در بازی ایران مقابل آرژانتین نشان داد، طراحی و وجود برنامه و فکر در این بازی بود؛ چیزی که برای اولین بار به وضوح نشان داده شد.

این کارگردان سینما در ادامه خاطرنشان کرد: با عدم تمدید قرارداد "کارلوس کی‌روش" انگار تمامی میلیون‌ها دلاری را که برای این فوتبال سرمایه‌گذاری کرده‌ایم، بیرون ریخته‌ایم. در حالی که به نظرم مردم ایران آمادگی دارند اگر فدراسیون فوتبال دم از بی‌پولی می‌زند، پول جمع کنند تا کی‌روش باز هم مربی ایران بماند. اما این را خوب می‌دانم که این درخواست نه در شأن کی‌روش است و نه در شأن فدراسیون فوتبال.

عیاری ادامه داد: فوتبال ایران در حال حاضر صاحب موقعیتی است که استمرارش می‌تواند آن را همانند والیبال وارد مرحله جدیدی کند. والیبال ایران دیگر پس‌رفت نخواهد داشت که اگر هم داشته باشد در حد سلاطین والیبال دنیاست، پس این اتفاق می‌تواند برای فوتبال هم رخ دهد.

این کارگردان سینما در بخش پایانی سخنانش گفت:بازی شب گذشته ایران مقابل آرژانتین، یک شب تاریخی و بدیعی را برای کشور رقم زد و به همین دلیل از بالاترین مقامات اجرایی کشور می‌خواهم به طور جدی برای سرمایه‌هایی که به خاطر حضور کی‌روش صرف شده دل بسوزانند و مانع از دود شدن آن شوند.

منبع: ایرنا

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...