نسخه چاپی

نجات معجزه آسای پنچ شهروند از میان شعله های آتش

افسر آماده منطقه هفت آتش نشانی تهران گفت: پنچ نفر از ساكنین منزل مسكونی در شهرری كه در میان شعله های آتش گرفتار شده بودند به صورت معجزه آسایی توسط آتش نشانان نجات یافتند.

به گزارش نما،ˈعلی قمصریˈ روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهارداشت: در پی فریادهای کمک خواهی یکی از ساکنان منزل قدیمی، همسایگان با مشاهده شعله های آتش سریعا با سامانه 125 درخواست کمک کردند.

وی افزود: ستاد فرماندهی آتش نشانان نیز سریعا از دو ایستگاه 95 و 83 و خودروی نردبان 32 متری ایستگاه 22 را به محل حادثه در خیابان شهید رجایی ایستگاه پل پیچ کوچه آزاده اعزام کرد.

قمصری ادامه داد: طبقه اول از یک ساختمان 3 طبقه جنوبی کاملا شعله ور بود و شعله های آتش به طبقه دوم نیز سرایت کرده بود که پس از بررسی مشخص شد که ساکنان طبقه دوم در ساختمان محبوس هستند که آتش نشانان پس از قطع جریان برق و گاز منزل بلافاصله در چندین گروه با استفاده از دستگاه های تنفسی و لوله های آبده وارد ساختمان شدند و اقدام به خاموش کردن شعله های سرکش آتش کردند.

وی تصریح کرد: همزمان گروه دیگری از آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی چهار نفر از ساکنین که دو پسر بچه 10 تا 11 ساله و یک دختر شش ساله و مادر آنها را که در میان دود و شعله ها گرفتار و محاصر شده بودند را از ساختمان خارج کردند که بدلیل سوختگی بدن آنها از ناحیه صورت و دستها جهت انتقال به مراکز درمانی تحویل امدادگران اورژانس شدند.

در ادامه این عملیات نجات نیز مردی 50 ساله را نیز از طبقه اول خارج کردند که خوشبختانه آسیب جدی ندیده بود.

قمصری تاکید کرد: آتش نشانان پس از خاموش کردن شعله های آتش اقدام به لکه گیری و ایمن سازی کردند و پس از تحویل محل به مالکین به کار خود خاتمه داده و به ایستگاه مراجعت کردند.

وی خاطرنشان کرد: این آتش سوزی علاوه بر مصدومیت شدید آسیب دیدگان خسارات مالی زیادی نیز بر جای گذاشت.

همچنین کارشناسان سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری تهران هم اکنون در حال بررسی علت یا دلایل این آتش سوزی هستند.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...