نسخه چاپی

دومین برد ایران برابر ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران با برتری دوباره برابر ایتالیا راهش را برای صعود به فینال هموار كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدار خانگی اش برابر ایتالیا با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و دوباره برابر حریف اروپایی اش قدرت‌نمایی کرد.

قرمزپوشان والیبال ایران در این مسابقه با ترکیب سعید معروف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، محمد موسوی، شهرام محمودی و فرهاد ظریف وارد میدان شدند و از همان ابتدا برتری خود را به حریف تحمیل کردند؛ دفاع خوب، آبشارهای مهار نشدنی و سرویس های هدف دار برنامه های خوب شاگردان کواچ بود که اجازه کار به لاجوردی پوشان ایتالیا نمی داد.

لی مباشری و عبدالرضا علیزاده دو بازیکن تیم ملی که برای این مسابقه در ترکیب نبودند در کنار سامان فائزی مصدوم از کنار زمین عملکرد همتیمی هایشان را تماشا می کردند.

ست نخست: دفاع خوب و آبشارهای قدرتی (25 - 22 ایران)

تیم ملی ایران ست نخست را با امتیاز یک آبشار قدرتی و دفاع خوب موسوی آغاز کرد و همان ابتدا از حریفش پیش افتاد. سالن دوازده هزار نفری آزادی که همانند دیدارهای گذشته مملو از جمعیت بود یکصدا والیبالیست های ایران را تشویق می کردند و اجازه تمرکز به حریف نمی دادند. با یک سرویس اشتباه توسط ایتالیایی ها دوباره توپ و میدان برای ایران شد و والیبالیست ها با دریافت های خوب فرصت بازی سازی در اختیار کاپیتان خود یعنی سعید معروف قرار می دادند و او نیز به خوبی قائمی و محمودی را تغذیه می کرد تا جایی که ایران 8 بر 5 از ایتالیا پیش افتاد.

بروتو سرمربی ایتالیا در کنار زمین آرام و قرار نداشت و سیستم بازی خود را تغییر داد. ایتالیا سعی کرد با تمرکز بر دفاع حمله های ایران را متوقف کند و از طرف دیگر با استفاده از آبشارهای سرعتی فاصله امتیاز را کاهش دادند. نکته جالب توجه در عملکرد امروز شاگردان کواچ دریافت خوب بود که حمله های موفق نیز در پی داشت. ایتالیا با کم کردن فاصله امتیاز به بازی برگشت و خودش را سایه به سایه ایران پیش می برد و بالاخره در امتیاز 16 با میزبان برابر شد؛ سرویس های خوب لاجوردی پوشان دلیل اصلی امتیازآوری آنها در این دقایق بود. کواچ هم در طرف مقابل دریافت کننده هایش را به تمرکز بیشتر فرامی خواند؛ ایران 19 بر 18 پیش افتاد.

در ادامه سرویس های هدفمند شهرام محمودی دریافت ایتالیا را با مشکل مواجه کرد و همین امر فرصت کار به والیبالیست های ایران می داد. پاس دقیق معروف برای میرزا جان پور و جای خالی بی نقص او بیست و دومین امتیاز را برای ایران به همراه داشت؛ کواچ با تعویض پاسور خود دفاع خودش را تقویت کرد و بروتو نیز با آوردن سابی به میدان سعی داشت از آبشارهای او استفاده کند که برنده این نبرد قرمزپوشان ایران بودند که در نهایت توانستند با نتیجه 25 بر 22 ست نخست را به سود خود تمام کنند.

ست دوم: شروع و پایان مقتدرانه ایران (25 - 19 ایران)

ایتالیا ست دوم را خوب آغاز کرد و همان ابتدا با سه امتیاز از ایران پیش افتاد اما برتری اش پایدار نبود و ایران با پند آبشار قدرتی و استفاده از سرویس های هدفمند کار را به تساوی کشاند. آبشار سرعتی محمد موسوی برای نخستین بار ایران را در این ست پیش انداخت و سالن دوازده هزار نفری را به وجد آورد و در ادامه او با یک دفاع قدرتمند امتیازی دیگر به نام خودش ثبت کرد؛ ایران 6 و ایتالیا 5. دست های او در این ست نفوذ ناپذیر بود و با هر پرش یک آبشار قدرتمند لاجوردی پوشان را سد می کرد. ایران با استفاده از قدرتنمایی محمد موسوی و سرویس های خوب مجتبی میرزاجان پور فاصله امتیازی خوبی برای خودش ایجاد کرد و 11 بر 5 پیش افتاد.

ایران در این ست به طور کامل صاحب توپ و میدان بود و با دریافت و دفاع مناسب اجازه کار به حریف نمی داد و در طرف مقابل با حمله های مهارنشدنی توپ هایش را یکی پس از دیگری به زمین ایتالیا می رساند. همه بازیکنان ایران در این ست به خوبی می درخشیدند اما می توان در بین آنها محمد موسوی را به عنوان ستاره این ست معرفی کرد چرا که در دفاع و حمله مهارنشدنی بود و به خوبی امتیازآوری می کرد. تغییر برنامه های ایتالیا نیز تاثیری در کار این تیم نداشت.

تیم ملی ایران روند صعودی داشت و امیر غفور هم با اشاره به همین مساله قصد نداشت وارد زمین شود که با اصرار کواچ به میدان رفت و میلاد عبادی پور نیز جای مجتبی میرزاجان پور را گرفت. ایران به امتیاز 20 رسید اما در ادامه این ایتالیا بود که از بی دقتی حریف در آبشار استفاده و امتیاز کسب می کرد؛ آبشارهای ایران یکی پس از دیگری به خارج از زمین می رفت و ایتالیا را به امتیاز 15 رساند؛ کواچ برای از بین بردن روند صعودی حریف زمان استراحت گرفت که برای بازگشت والیبالیست های ایران به خود کافی بود؛ غفور بیست و یکمین و بیست و دومین امتیاز را بدست آورد و در نهایت این ست نیز با نتیجه 25 بر 19 به سود ایران به پایان رسید.

ست سوم: بازگشت ایتالیا به بازی (25-19 ایتالیا)

ایتالیا در ست سوم هم با سه امتیاز از ایران پیش افتاد اما آبشار سرعتی محمد موسوی ایران را به بازی برگرداند. سرویس های خوب ایران در این ست هم ادامه داشت و دریافت لاجوردی پوشان را به دردسر می انداخت. ایران سعی داشت با دفاع بهتر و آبشارهای دقیق فاصله امتیازی اش را با حریف کاهش دهد اما ایتالیا با استفاده از سرویس های قدرتی به امتیازآوری اش ادامه می داد و 11 بر 6 پیش افتاد. کادرفنی این تیم در ست سوم لیبروی دوم خود یعنی ماسیمو کولاسی را وارد میدان کرده بود که او عملکرد خوبی داشت؛ ایتالیا در این ست توپ گیری بهتری داشت و در حمله موفق تر کار می کرد.

بازیکنان ایران تمرکز خودشان را از دست داده بودند و سعید معروف با تک تک آنها صحبت می کرد تا بهتر کار کنند. ایتالیا 16 بر 11 پیش افتاده بود و تیم برتر میدان بود. در سرویس و آبشار تمرکز بالایی داشتند و امتیازهای خود را به 18 رساندند. کواچ برای بازگرداندن تیمش به میدان دست به چند تغییر زد و ایران توانست کمی فاصله امتیازی را کاهش دهد با این حال لاجوردی پوشان همچنان صاحب توپ و میدان بودند و از اشتباه های بازیکنان ایران به امتیاز می رسیدند؛ 20 بر 14 ایتالیا پیش بود و با یک آبشار سرعتی به امتیاز 21 رسید.

ایتالیا در این ست خوش شانس هم بود و با استفاده از ناهماهنگی ملی پوشان ایران استفاده می کرد. سعید معروف کاپیتان تیم ملی هرچه سعی داشت تمرکز تیم را بالا ببرد موفق نبود و در نهایت این ست با نتیجه 25 بر 19 به سود لاجوردی پوشان به پایان رسید.

ست چهارم: تیر خلاص آخرین گیم و آخرین بازی 25-20

در ست چهارم ملی‌پوشان ایران اشتباه‌های ست سوم را تکرار نکردند و از همان ابتدا اختلاف ایجاد کردند‌ اما این اختلاف به اندازه‌ای نبود که پیروزی را تضمین کند. ایتالیا در امتیاز 9 بالاخره کار را مساوی کرد، اما ایران دو امتیاز پیاپی به دست آورد. بلافاصله پس از ایجاد اختلاف بازیکنان ایتالیا به داور اعتراض کردند تا روند بازی عوض شد، اختلاف دو امتیازی تا پیش از تایم استراحت فنی دوم به سه امتیاز رسید و بروتو درخواست وقت استراحت داد، اما این مساله نیز به کمک لاجوردی پوشان نیامد تا این تیم با وجود نمایش بهتر نسبت به بازی اول در تهران، باز هم در آستانه شکست قرار بگیرد. این ست در پایان با اختلاف زیاد و با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران پایان یافت.

ملی‌پوشان والیبال ایران با پیروزی برابر ایتالیا راه صعود به فینال را همراه کردند و حالا چهار بازی حساس با لهستان که دو دیدار آن در تهران برگزار می‌شود، را پیش رو دارند. با توجه به میزبانی ایتالیا (شهر فلورانس) از بین سه تیم برزیل، لهستان و ایران دو تیم به فینال راه پیدا خواهند کرد.

۱۳۹۳/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...