نسخه چاپی

«ماه عسل» 93 با نشاط‌تر می‌شود

حسن گروسی همچنین از میان ویژه‌برنامه‌های رمضانی به برنامه‌های «ماه خدا»‌ و «ماه عسل» اشاره كرد و گفت: برنامه سحرگاهی «ماه خدا» امسال نیز با اجرای حسن سلطانی پخش خواهد شد. در برنامه «ماه عسل» نیز مهمانان قرار است بانشاط بهتری به برنامه دعوت شوند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دبیر شورای معارف سیما ضمن اعلام ویژه‌برنامه‌های معارفی ماه مبارک رمضان 93 در شبکه‌های مختلف سیما تأکید کرد:‌ با توجه به اینکه معاون سیما سال 93 را سال معارف و قرآن نام‌گذاری کرده است، مسجدمحوری و همچنین پرداختن به مقوله نوجوانان و جوانان از تأکیدات شورای عالی سیما در برنامه‌های رمضانی است.

حسن گروسی همچنین از میان ویژه‌برنامه‌های رمضانی به برنامه‌های «ماه خدا»‌ و «ماه عسل» اشاره کرد و گفت: برنامه سحرگاهی «ماه خدا» امسال نیز با اجرای حسن سلطانی پخش خواهد شد. در برنامه «ماه عسل» نیز مهمانان قرار است بانشاط بهتری به برنامه دعوت شوند.

حسن گروسی، دبیر شورای معارف سیما در نشستی با رسانه‌های خبری به اعلام ویژه برنامه‌های معارفی ماه مبارک رمضان 93 در شبکه‌های مختلف سیما پرداخت و درخصوص این ویژه‌برنامه‌ها اظهار کرد: برنامه‌ها امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌هایی دارند. با تأکید معاون سیما امسال شاهد نوآوری‌ها و اتفاقات بیشتری در زمینه معارفی خواهیم بود. تلاش شده است از ظرفیت مراجع، علما و همچنین اماکن مذهبی بهره‌برداری شود. از طرفی توانسته‌ایم جمع‌خوانی و جزءخوانی قرآن را ترویج دهیم. از دیگر برنامه‌های تلویزیون راه‌اندازی کنداکتور مجازی برای جزءخوانی قرآن است که از ساعت یک بامداد تا نزدیک اذان مغرب هر شبکه‌ای یک جزء از قرآن کریم را استفاده خواهد کرد.

دبیر شورای معارف سیما همچنین تأکید کرد: در تمامی شبکه‌های تلویزیون سخنرانی علما و مراجع برنامه‌ریزی شده است و مراجع تقلید در یکی از پربیننده‌ترین ساعات پخش یعنی قبل از پخش سریال‌ها سخنرانی خواهند داشت. مسابقه پیامکی «پردیس» ویژه نوجوانان و جوانان، پوشش نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و تدارک یک برنامه زنده همزمان با حضور در نمایشگاه از دیگر برنامه‌های تلویزیون در ایام رمضان است.

گروسی همچنین درخصوص موضوع و هدف‌گذاری ویژه برنامه‌های ایام رمضان گفت: در راستای کارهای خوب گذشته هر برنامه‌ای که تولید شده است، گفتمان اصلی آن مشخص است.

او در بخشی از این نشست به پخش ترتیل قرآن کریم از 9 شبکه‌ مختلف سیما اشاره کرد.

گروسی همچنین به پخش برنامه‌های تولیدی از سخنرانی‌های علما و موضوعات حجاب و عفاف، دیدگاه حضرت علی (ع)، فضائل امام علی (ع)، مناسبت‌های ماه مبارک رمضان و ... با حضور سخنرانانی از جمله آیت‌الله حسینی بوشهری و حجت‌الاسلام قرائتی اشاره کرد.

وی همچنین از کنداکتوری مجازی برای پخش سخنرانی‌ها خبر داد و به پخش سخنان مرحوم حاج آقا مجتبی تهرانی، درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام حسین انصاریان، حجت‌الاسلام مهدوی کنی، حجت‌الاسلام رفیعی و تنی چند از علمای دیگر اشاره کرد.

دبیر شورای معارف سیما به حضور سه مرجع تقلید در سه شبکه تلویزیونی یک،‌ دو و سه اشاره کرد و گفت: شبکه یک قبل از پخش سریال رمضانی‌اش سخنان آیت‌الله نوری همدانی را پخش خواهد کرد، شبکه دو سیما پیش از زمان پخش سریال رمضانی سخنان آیت‌الله جعفر سبحانی و شبکه سه سیما پیش از پخش سریال رمضانی خود پخش سخنان آیت‌الله مکارم شیرازی را در دستور کار خود قرار داده است.

گروسی در ادامه این نشست به حضور مداحان و دعاخوانان ویژه در ایام رمضان اشاره کرد و افزود: سعی کرده‌ایم در زمینه استفاده از مداحان و دعاخوانان از سلیقه‌های مختلف استفاده کنیم. همچنین قاریان نیز به صورت برنامه‌ریزی شده در شبکه‌های مختلف سیما قرآن و اذان را قرائت خواهند کرد.

وی همچنین به لیست اماکن مذهبی جهت پوشش مراسم شب‌های قدر اشاره و بیان کرد: حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)،‌ حرم احمد‌بن موسی در شیراز،‌ حرم حضرت عبدالعظیم، امام‌زاده صالح، مصلای تهران، مهدیه تهران، حسینیه همدانی‌ها، مسجد دانشگاه تهران و دانشگاه امام صادق (ع) از جمله این اماکن مذهبی هستند.

پخش زنده محفل انس با قرآن در محضر مقام معظم رهبری، طرح قرآنی 1448 و پخش برنامه «آمین» ویژه کودکان و نوجوانان، پخش مستند «بی‌نهایت»، فیلم کوتاه «یادمان باشد»، مسابقه «نشانی» از دیگر ویژه‌برنامه‌هایی است که برای ایام ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما همچنین در بخش دیگری از این نشست به معرفی ویژه برنامه‌های سحر ایام رمضان پرداخت و اظهار کرد: شبکه یک سیما هر شب ساعت 2:30 دقیقه بامداد ویژه برنامه‌ «ماه خدا» را با اجرای حسن سلطانی به روی آنتن خواهد برد. شبکه دو سیما نیز ویژه برنامه «سحر‌اولی‌ها» را که نسبت به گذشته هدفمندتر برنامه‌ریزی شده است، با اجرای محمدی‌خواه پخش خواهد کرد. دعاهای کودکانه و احکام کودکانه، حضور هنرمندان نوجوان و جوان از دیگر آیتم‌های ویژه برنامه شبکه دو سیما در سحر است.

همچنین شبکه قرآن و معارف سیما نیز به صورت زنده «نسیم اجابت» را در طول سحر به روی آنتن خواهد برد. ارتباط تلفنی با اساتید، پخش مستند شهدا، مستند جانبازان، پخش دعای سحر به صورت زنده از جمله آیتم‌های این برنامه خواهد بود.

گروسی در بخش دیگری از این نشست ویژه برنامه‌های افطار شبکه‌های مختلف سیما را معرفی کرد و گفت: شبکه یک برنامه «شهر باران» با اجرای داریوش کاردان را خواهد داشت، شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه «ضیافت» و شبکه سه نیز ویژه برنامه «ماه عسل» را خواهد داشت.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به اینکه عنصر جذابیت به عنوان یکی از اصلی‌ترین موارد توجه به برنامه‌های رمضانی در سال 93 است، اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد روز به روز تعداد مخاطبان برنامه‌های معارفی به جهت اعتقاد و عشق و علاقه‌ای که به قرآن و مباحث معارفی دارند، بیشتر می‌شود. از طرفی مستندهای پرجاذبه‌ای تولید شده است که ارزش آن بسیار بالاست در نتیجه اگر توقع داشته باشید فقط فیلم و سریال بسازیم، این در اختیار ما نیست.

وی همچنین در ادامه در پاسخ به اینکه برنامه «ماه عسل» چه تغییراتی خواهد داشت؟ گفت: با اطلاعاتی که از برنامه «ماه عسل» داریم، تولید این برنامه در حال حاضر رو به رشد است اما تغییرات اساسی ندارد. مدل برنامه همچون سال‌های گذشته است و جاذبه و نوآوری‌های بیشتری را هم با خود به همراه خواهد داشت.

گروسی با تأکید بر اینکه سرجمع ایام رمضان به عنوان جشن می‌تواند تلقی شود، گفت: در این زمینه تلویزیون در اکثر شبکه‌ها جُنگ دارد، از طرفی معرفی مفاخر کشورمان به این شکل نیست که با حزن و اندوه همراه شود، اما به هر حال شب‌های دعا و روزهای استغفار نیز در این ایام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که ممکن است کمی با حزن و گریه همراه باشد.

وی از پخش کارهای نمایشی کوتاه و یک دقیقه‌ای از شبکه‌های مختلف تلویزیونی خبر داد.

دبیر شورای معارف سیما همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا مجموعه «باب‌المراد» که در حال حاضر در حال تولید است قرار است از صداوسیما به پخش برسد، گفت: این سریال قرار نیست در حوزه سیما پخش شود.

وی همچنین تأکید کرد: نشاط و آرامش وجه غالب برنامه‌های رمضانی خواهد بود.

گروسی در بخش دیگری از این نشست به سایر برنامه‌های مناسبتی ایام رمضان اشاره‌ای داشت.

برنامه نمایشی «لحظه درنگ» هر روز در ایام رمضان قرار است ساعت 10 و 30 دقیقه صبح از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شود.

«باران» با هدف معرفی بزرگان، ائمه و سیره اهل بیت (علیه‌السلام) شب‌های جمعه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود.

شبکه قرآن همچنین علاوه بر برنامه‌های معارفی پخش سریال «صاحب دلان»، مستند «حدیث سرو»، مستند «برکت» و «نشانه‌ها» را در دستور پخش خود قرار داده است.

از دیگر برنامه‌های معارفی «این شب‌ها»ی علی درستکار است که در ایام رمضان از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

«بچه‌های مسجد»، ویژه برنامه «کوی محبت»، «شب‌های روشن» و همچنین «ضیافت الهی» نیز هر شب از شبکه دو سیما به روی آنتن خواهد رفت.

شبکه سه سیما نیز «سمت خدا»ی نجم‌الدین شریعتی را در ایام رمضان به طور خاص پخش خواهد کرد.

شبکه چهار برنامه‌هایی تحت عنوان «معرفت»، «رهیافت»، «یک نفس تا زندگی»، «کتاب هدیه دهیم» و «در جستجوی معنا» را برای پخش در ایام رمضان در نظر گرفته است.

شبکه تهران با پخش برنامه‌های «تا نیایش»، «درس‌های رمضان»، «آبی آسمانی»، «اجابت»، «سِر سحر»، «شب عارفان»، «شب وصل» به استقبال ایام رمضان می‌رود.

شبکه جام‌جم با پخش برنامه‌هایی تحت عنوان «سفره آسمانی» که ویژه افطار است، «روشن»، «ماه خدا» که ویژه برنامه سحرگاهی است و همچنین پخش مستند «دری به خانه خورشید» به استقبال ایام رمضان می‌رود.

حسن گروسی در پایان این نشست با اشاره به اینکه قرار نیست سریال‌های رمضانی را در این نشست معرفی کنیم، به نام بردن از این سریال‌ها بسنده کرد.

وی سریال «انقلاب زیبا» و یا سریال «مدینه» را برای پخش از شبکه یک معرفی کرد. سریال شبکه دو را نیز «فاخته» دانست و همچنین سریال «هفت سنگ» را به عنوان سریال رمضانی شبکه سه معرفی کرد.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...