نسخه چاپی

استرالیا - اسپانیا؛ دیداری كاملا تشریفاتی

تیم ملی فوتبال اسپانیا قهرمان مسابقات دوره گذشته جام جهانی گرچه از دور رقابت های 2014 حذف شده است اما در دیدار مقابل استرالیا از حیثیت خود دفاع خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، حضور اسپانیا در جام جهانی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی امشب (دوشنبه) به پایان می رسد اما شاگردان ویسنته دل بوسکه برای جلوگیری از شرمندگی بیشتر، به دنبال پیروزی مقابل استرالیا هستند.

گرچه هر دو تیم از دور مسابقات جام حذف شده اند اما داستان اسپانیا غم انگیزتر است. این تیم تا کنون فقط یک گل آن هم در جریان شکست تحقیر آمیز 5 بر یک از هلند زده است.

اسپانیا سپس در مقابل شیلی هم تن به شکست 2 بر صفر داد تا برای نخستین بار در جام جهانی، مدافع عنوان قهرمانی بدون کسب حتی یک امتیاز حذف شود.

از این رو انتظار می رود ویسنته دل بوسکه در بازی آخر اسپانیا برای آخرین بار از ستارگانی چون ژاوی، ژابی آلونسو و داوید ویا استفاده کند و برخی از جوانان این تیم مثل کوکه را به میدان بفرستد.

** آیا می دانید؟

- بازی امشب نخستین دیدار بین تیم های اسپانیا و استرالیا است.

- اسپانیا برای نخستین بار در جام جهانی برابر تیمی از اقیانوسیه به میدان می رود. اگرچه استرالیا هم اکنون جزء کنفدراسیون فوتبال آسیا محسوب می شود.

- استرالیا تا کنون فقط یکی از هفت بازی جام جهانی خود را برابر تیم های اروپایی برده است. این تیم در جام جهانی 2010 صربستان را 2 بر یک شکست داد.

- در صورت مساوی شدن این مسابقه، تیم استرالیا در گروه دوم بالاتر از اسپانیا قرار خواهد گرفت.

- اسپانیا تا کنون هرگز سه بازی مرحله گروهی جام جهانی را نباخته است.

- تیم کیهیل زننده پنج گل از 11 گل استرالیا در جام جهانی، در بازی امشب محروم است.

- اسپانیا در مسیر قهرمانی در مسابقات یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012، در مجموع شش گل خورد که یک گل کمتر از مجموع گل های این تیم در جام جهانی 2014 بود.

- اسپانیا به عنوان مدافع عنوان قهرمانی که در مرحله گروهی حذف می شود به جمع تیم های ایتالیا در جام جهانی 1950، برزیل در جام جهانی 1966، فرانسه در جام جهانی 2002 و ایتالیا در جام جهانی 2010 پیوست.

- دیه گو کاستا در 126 دقیقه بازی خود در جام جهانی حتی یک شوت هم به سمت دروازه تیم مقابل نداشته است.

- اسپانیا در هر یک از مسابقات این جام 10 شوت به سمت دروازه حریف داشته است در حالیکه آمار این تیم در جام جهانی 2010، 14 شوت در هر بازی بود.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...