نسخه چاپی

تسهیلات ویژه برای كودكان كار و خیابانی

رئیس كمیته اجتماعی شورای شهر گفت: با امضاء تفاهمنامه شهرداری و اتاق بازرگانی تسهلات ویژه‌ای برای كودكان كار و خیابانی در نظر گرفته شده است ضمن اینكه به زودی ۱۵ سرای كار و زندگی برای معتادان بهبود یافته در شهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه متأسفانه آمار دقیقی از کودکان کار و خیابانی در دست نداریم، اظهار داشت: در این راستا مطالعاتی در حال انجام است تا بتوانیم آمار این افراد را به صورت دقیق و کامل تهیه کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های شورای چهارم توجه ویژه به موضوعات اجتماعی و حل معضلات در این بخش است که در این زمینه اجرای طرح مسئولیت اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

دانشور خاطرنشان کرد: با تحقیقات انجام شده کودکان کار و خیابانی به دلایل مختلف از جمله فقر و تأمین هزینه‌های زندگی به سطح شهر می‌آیند و در این زمینه قرار است طرح مسئولیت اجتماعی با همکاری شرکت‌های اقتصادی اجرا شود به طوری که قرار است بخشی از هزینه‌های زندگی کودکان کار و خیابانی در قالب طرح مسئولیت اجتماعی و از طریق شرکت‌های اقتصادی تأمین شود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های شورا و شهرداری راه‌اندازی سامان‌سراهای ویژه آقایان و بانوان در محلات پرتراکم شهر تهران است که در این زمینه نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در حال حاضر و با تأکید شورای شهر مددکاران تخصصی در سازمان خدمات رفاهی شهرداری تهران مشغول به کار شده‌اند و حضور این افراد می‌تواند منجر به ارائه خدمات به افراد آسیب دیده باشد.

دانشور ادامه داد: به زودی تفاهمنامه فی‌مابین اتاق بازرگانی و شهرداری تهران در خصوص طرح مسئولیت اجتماعی امضا خواهد شد به طوری که پیش‌نویس این تفاهمنامه آماده شده است و در این زمینه قرار است امتیازات و مشوق‌هایی را به بخش خصوصی بدهیم و در ازای آن بخش خصوصی نیز در حل چالش‌های اجتماعی همراهی کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به زودی ۱۰ مرکز نگهداری کودکان کار و خیابانی در محلات پرتراکم تهران افتتاح خواهد شد ضمن اینکه یکی دیگر از برنامه‌های شورا و شهرداری ایجاد ۱۵ سرای کار و زندگی برای معتادانی که بهبود یافته‌اند است.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...