نسخه چاپی

قیمت طلا كاهش یافت

قیمت جهانی طلا به دنبال صعود اخیر كه تقاضای فیزیكی و سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود كرد، با كاهش روبرو شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: قیمت جهانی طلا به دنبال صعود اخیر که تقاضای فیزیکی و سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات دوشنبه بازار سنگاپور با 0.4 درصد کاهش، 1310 دلار معامله شد. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک 0.3 درصد کاهش یافت و به 1313 دلار رسید.

طلا روز جمعه با اعلام اینکه نرخ‌های بهره در آمریکا پایین باقی خواهد ماند، تا رقم 1322 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از 15 آوریل به این طرف بود.

این فلز گرانبها در هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفت برای یک مدت قابل ملاحظه همچنان نرخ‌های بهره را نزدیک صفر قرار دهد، 3.3 درصد صعود کرد که سومین رشد هفتگی پی در پی بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تشدید خشونت‌ها در عراق و تداوم تنش میان روسیه و اوکراین که تقاضا برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه را تقویت کرده احتمالا به این فلز کمک می‌کند در سه ماهه جاری رشد قیمت داشته باشد.

با اینهمه تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در گزارش جدیدی خاطرنشان کردند با توجه به علاقه اندک چین برای طلای فیزیکی و روی آوردن سرمایه گذاران به بازارهای سهام، انتظارات برای قیمت‌های پایین‌تر طلا به قوت خود باقی مانده اند.

این فلز گرانبها پس از یک شروع قوی‌ در سال 2014 و صعود از حدود 1200 به 1400 دلار در هر اونس، در دو ماه گذشته پایین 1300 دلار معامله شده بود زیرا بهبود اقتصاد جهانی، قوت گرفتن بازارهای سهام و دلار قوی آمریکا، جذابیت طلا را در مقایسه با دارایی‌های دیگر کاهش داده بود.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین با 0.4 درصد کاهش به 1451 دلار و هر اونس پالادیم با 0.2 درصد کاهش به 820 دلار رسید. قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 20.7912 دلار بود.

۱۳۹۳/۴/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...