نسخه چاپی

احضار سفیر استرالیا در تهران به وزارت خارجه

در پی اظهارات دادستان كل استرالیا مبنی بر حذف واژه "سرزمین اشغالی" درباره بیت المقدس شرقی، سفیر استرالیا در تهران به وزارت امور خارجه فرا خوانده شد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، مراتب تاسف و اعتراض جمهوری اسلامی ایران به اظهارات دادستان کل استرالیا را به سفیر ابلاغ و خواستار تصحیح مواضع دولت استرالیا در این باره شد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی اشغال فلسطین بدست رژیم صهیونیستی و تاکید بر اینکه بیت المقدس قبله اول مسلمانان جهان بوده و از جایگاه والایی در جهان اسلام برخوردار است گفت: اسناد و کنوانسیونهای بین المللی صادره در خصوص فلسطین و قدس شریف نیز بر اشغالی بودن بیت المقدس تاکید دارد.

سفیر استرالیا در این دیدار با تاکید بر اینکه نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران را به مقامات کشورش منعکس خواهد کرد با ارائه توضیح مبنی بر اینکه اظهارات دادستان کل که در کمیسیونهای تخصصی مجلس صورت گرفته است بیشتر حالت شرح وقایع داشته تا بیان سیاستهای دولت استرالیا گفت: تغییری در رویکرد دولت متبوعش نسبت به موضوع فلسطین و اسرائیل ایجاد نشده است و مواضع کشورش در چارچوب قطعنامه های سازمان ملل است.

سفیر استرالیا افزود: این رویکرد در نامه وزیر خارجه استرالیا خطاب به دبیرکل سازمان همکاری های اسلامی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

۱۳۹۳/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...