نسخه چاپی

مشاور خاتمی: نامزدی هاشمی اصلاح‌طلبان را در انتخابات 84 بازنده كرد

مشاور خاتمی و معاون اسبق وزارت خارجه گفت اگر هاشمی در سال 84 نامزد نشده بود، اصلاح‌طلبان در آن انتخابات نمی‌باختند.

محمد صدر در مصاحبه با نامه نیوز و در پاسخ این سؤال که چرا از دولت اصلاحات به دولت احمدی‌نژاد رسیدیم؟ گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث بروز این اتفاق شد در مجموع اشتباه اصلاح‌طلبان بود. در انتخابات سال 84 اصلاح‌طلبان 4 نامزد داشتند و آرای اصلاح‌طلبان تقسیم شد و اگر در مرحله اول آرای اصلاح‌طلبان را جمع می‌کردیم رای ما از طرف مقابل بیشتر بود و انتخابات در مرحله اول تمام می‌شد. تحلیل بنده این است که اگر در آن انتخابات آقای هاشمی که در آخرین لحظه آمد، نامزد نمی‌شد آقای احمدی‌نژاد هم رئیس‌جمهور نمی‌شد.

وی همچنین گفت: در انتخابات سال 92 آقای خاتمی نقش اساسی را در انتخابات 92 داشت و آقای عارف به بنده گفت اگر آقای خاتمی از بنده بخواهد، انصراف می‌دهم، معنای این حرف این بود که به توصیه فرد دیگری عمل نمی‌کنم.

یاد‌آور می‌شود صدر از اعضای موسس حزب مشارکت بود. حزب مشارکت در سال 84 با نامزدی مصطفی معین به میدان آمد. علی شکوری‌راد اخیرا گفته بود تصور حزب این بود که معین و هاشمی به دور دوم می‌روند و با توجه به رای منفی بالای هاشمی، نامزد مشارکت رئیس‌جمهور می‌شود.

گفتنی است مدعیان اصلاحات که با اطمینان از فقدان پایگاه مردمی، نامزد اصلی خود را وادار به انصراف کرده بودند، این روزها دست به تبلیغات وسیعی زده‌اند که رای آقای روحانی را به حساب خود بنویسند و مصاحبه صدر در همین جهت انجام شده است.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...