نسخه چاپی

خاتمی و هاشمی پدرخوانده روحانی‌اند؟

روزنامه‌های زنجیره‌ای وابسته به افراطیون در اقدامی هماهنگ، رئیس‌جمهور را گماشته خاتمی و هاشمی رفسنجانی وانمود می‌كنند.

روزنامه‌های زنجیره‌ای وابسته به افراطیون در اقدامی هماهنگ، رئیس‌جمهور را گماشته خاتمی و هاشمی رفسنجانی وانمود می‌کنند.

این روزنامه‌ها و همکاران آنها در فضای مجازی، ظرف یک سال گذشته این‌گونه القا کرده‌اند که روحانی از خود گفتمان و رأی مستقلی نداشته و اگر خاتمی و هاشمی از او حمایت نمی‌کردند، روحانی انتخاب نمی‌شد. جالب‌تر اینکه همین افراطیون مدعی‌اند اگر حمایت آنها نبود خاتمی یا هاشمی در مقاطع مختلف انتخاب نمی‌شدند و بنابراین اگر روحانی مدیون خاتمی و هاشمی است، این دو بدهکار افراطیون مدعی اصلاحات هستند.

در همین زمینه به سیاق راهبرد یک سال گذشته، روزنامه‌‌های آفتاب‌یزد و آرمان‌امروز تیترهای اول دیروز خود را به گنجاندن روحانی در سایه خاتمی و هاشمی اختصاص دادند. روزنامه آرمان با انتشار عکس خاتمی و هاشمی، تولد دولت اعتدال را بزرگ‌ترین پروژه مشترک هاشمی و خاتمی توصیف کرد: روزنامه آفتاب‌یزد نیز در اقدامی مشابه تیتر زد «رئیس‌جمهوران رئیس‌جمهور سازند و عکس‌ هاشمی و خاتمی را منتشر کرد. مفهوم دیگر چنین تیتری این است که رئیس‌جمهور را نه مردم بلکه خاتمی و هاشمی برساخته‌اند.

نکته جالب دیگر اینکه روزنامه آفتاب سرمقاله ویژه‌نامه خود برای همین موضوع را به قلم یکی از افراطیون مدعی اصلاحات (آرمین عضو سازمان منحله مجاهدین) سپرد و او ذیل عنوان «اعتدال» سرمقاله نوشته است!

همزمان با این حرکت هماهنگ رسانه‌ای، صادق زیباکلام گفته است: روحانی فی‌نفسه یکی دو میلیون رأی بیشتر نداشت و رأی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی او شد.

وی در مصاحبه با نسیم اظهار داشت: با روحانی و نزدیکانش در برخی موضوعات مخالف هستم به دلیل اینکه اطرافیانش مدتی هست می‌گویند ما مستقل هستیم و برای خودمان هستیم و پیروزی ما مدیون هیچ‌کس نیست، اینها گزافه‌گویی است. کسی از آقای نوبخت و امیری‌صالحی و بانک و نعمت‌زاده و فریدون انتظار ندارد که این کار را بکنند یا آن کار را! ولی اینکه فکر می‌کنند آنها بودند که باعث پیروزی روحانی شدند نشان می‌دهد سخت در اشتباه هستند چرا که بدنه اجتماعی که باعث این پیروزی شد، اصلاح‌طلبان بودند.

زیباکلام در عین حال با حمله به برخی اصلاح‌طلبان گفت: آقای محتشمی‌پور و خوئینی‌ها و برخی دیگر از آقایان رادیکال و تندرو از همان دوران انتخابات هم خیلی نه از روحانی حمایت کردند و نه خودشان را نشان دادند. شاید بدشان هم نیاید که دولت روحانی نتواند کار کند.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...