نسخه چاپی

كی‌روش دلایل جدای‌اش را تشریح كرد

سرمربی تیم فوتبال ایران در واكنش به حمایت مردم و رئیس جمهور برای ادامه فعالیتش در تیم ملی اعلام كرد درحال حاضر تمركز كامل او و بازیكنان تیم ملی روی موفقیت در بازی با بوسنی است تا افتخار و غرور ایران و ایرانی را در جام جهانی بالا و بالاتر ببرد. وی همچنین گفت: فكر نمی‌كردم با من بازی شود اما وقتی به ایران یعنی خانه خودم باز گردم نام فرد و افرادی كه مسئول این اتفاق بودند، را اعلام می‌كنم.

به گزارش نما به نقل از خبرنگار اعزامی مهر به برزیل، کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین عصر امروز تیم ملی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در بازی با بوسنی با همان شیوه دیدار با آرژانتین یعنی انسجام در بخش دفاعی و دل بستن به ضد حملات، بازی خواهیم کرد.

کارمان برابر بوسنی سخت است
وی در ادامه افزود: تیم بوسنی به خاطر دو شکست مقابل آرژانتین و نیجریه و حذف شدن از جام، در بازی مقابل ایران چیزی برای از دست رفتن ندارد که این مساله کارمان را سخت می‌کند. قطعا این مساله باعث می‌شود آنها حداقل دنبال کسب یک پیروزی در بازی آخر خود در جام جهانی بوده تا به نوعی آبروی خود را حفظ کنند.

یکبار مربی حریف بوسنی بودم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اضافه کرد: موقعی که کشور بوسنی و هرزگوین به استقلال رسید و به عضویت فیفا در آمد، نخستین بازی رسمی آنها با ستارگان فیفا برگزار شد، من سرمربی ستارگان فیفا بودم و کاملا آن بازی را یادم هست، پس می‌دانم کارمان برابر این تیم سخت است.

باید ببریم تا شانس صعود داشته باشیم
وی همچنین در مورد شانس ایران برای صعود به مرحله بعدی مسابقات هم خاطرنشان کرد: برای کسب پیروزی مقابل بوسنی بازی می‌کنیم و باید آن مسابقه را با برتری به پایان برسانیم تا بتوانیم شانس صعود به مرحله بعدی جام را داشته باشیم.

خدا را شکر بازیکن مصدومی نداریم
کی‌روش در مورد آخرین وضعیت تیم ملی تاکید کرد: خوشبختانه مطلبی که می‌توانم بگویم، بعد از دو بازی بسیار سخت تیم ملی، با توجه به برنامه‌های آماده‌سازی خوبی که داشتیم، خدا را شکر بازیکن مصدومی نداشته و شرایط تیم بسیار خوب است.

بازیکنان به خاطر باخت به آرژانتین عصبی هستند
وی اضافه کرد: مطمئنا از نظر روحی بعد از باخت مقابل آرژانتین، بازیکنان کمی عصبی هستند و ریکاوری روحی آنها مطئنا سخت‌تر است. از بعد روحی - روانی، مطمئنا نمی‌توانیم نتیجه را عوض کنیم. بازی با آرژانتین تمام شده و نتیجه آن مربوط به گذشته است. کاری که باید انجام دهیم، این است که از اتفاقات گذشته رضایت نداریم و باید برای آینده بازی‌ها بهتری را انجام داده و بهترین بازی و عملکرد ممکن را ارائه کنیم.

هنوز اتفاقی برای جشن گرفتن نیفتاده
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بازیکنان من حس رضایت و پاداش درونی را داشته باشند زیرا هنوز اتفاقی برای جشن گرفتن نیفتاده است و دقیقا توقع داریم آنها با قدرت بیشتری در بازی‌های آینده به میدان رفته، با تشنگی فراوان و با شور و اشتیاق زیاد به فکر موفقیت باشند.

باید برابر بوسنی با میل و اشتیاق بیشتر برای موفقیت بازی کنیم
وی با بیان اینکه برای بالا بردن توقعات هیچ موقع تفکرش نگاه به بازی‌های قبلی نبوده است، یادآور شد: باید در بازی با بوسنی، قوی‌تر از قبل و با میل و اشتیاق بیشتر برای رسیدن به موفقیت به میدان برویم و با همین طرز تفکر به سوی کسب پیروزی پیش برویم.

یک خبر بد و یک خبر خوش به بازیکنان دادم
کی‌روش با بیان اینکه در نشست امروز صبحش با بازیکنان به دو نکته مهم اشاره کرده، افزود: من به آنها گفتم دو خبر، یکی بد و یکی خوب برای‌تان دارم که آنها گفتند ابتدا خبر بد را بگویم. به آنها گفتم خبر بد این است اگر فکر می‌کردید بازی با نیجریه و آرژانتین سخت است، بازی با بوسنی سخت‌تر است زیرا آنها برای رسیدن به پیروزی به میدان می‌آیند.

احتمال صعود به مرحله بعد با پیروزی برابر بوسنی
وی با بیان اینکه خبر خوب است است که احتمال زیادی وجود دارد در صورت پیروزی مقابل بوسنی به دور بعد صعود کنیم و ادامه داد: در حال حاضر چند تیم هستند که سرنوشت آنها به بازی سومشان در مرحله گروهی بستگی دارد. هر چند که تعداد این تیم‌ها زیاد نیست. این موضوع به ما امید و انگیزه خواهد داد.

نباید غرور داشته باشیم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران همچنین تصریح کرد: اگر می‌خواهید از من بپرسید برای برتری مقابل بوسنی آیا چالش بزرگی پیش رو دارید؟ باید بگویم که این موضوع درست است و همین موضوع به ما انگیزه می‌دهد که موفق شویم. یک مطلب را هیچ وقت نباید فراموش کنیم که برای برتری مقابل بوسنی نباید غرور داشته باشیم. همچنین در ذهن خود باید افتادگی داشته باشیم و سخت به کار خود ادامه دهیم.

درخواست برای ماندن از سوی رئیس جمهور و مردم افتخار بزرگی است
وی در مورد درخواست مردم و حتی رئیس جمهور برای ادامه همکاری با تیم ملی ایران تاکید کرد: در درجه اول باید بگویم این حس بسیار خوبی است که بالاترین مقام یک کشور، یعنی رئیس جمهور آن و همینطور بقیه مردم ایران درخواست دارند که من بمانم که این افتخار بزرگی بوده و از این موضوع بسیار خوشنود هستم.

هدف‌مان بالا بردن بیشتر پرستیژ ایران و ایرانی
کی‌روش صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: آرزوی من از 10 ماه گذشته که تیم ملی به جام جهانی صعود کرد، این بود که در جام جهانی حضور بسیار خوبی داشته باشیم و در رقابت با سایر حریفان، باعث افتخار و بالا بردن بیشتر پرستیژ ایران و ایرانی باشیم. درحال حاضر هم ما یک بازی پیش رو داریم و تمرکز کامل من و بازیکنان تیم ایران روی موفقیت در این بازی است تا افتخار و غرور ایران و ایرانی را در جام جهانی بالا و بالاتر ببریم.

می‌خواستم بمانم اما فکر نمی‌کردم با من بازی شود
وی با بیان اینکه صلاح نیست در این شرایط بیشتر در خصوص جزئیات این مساله صحبت کند، افزود: واقعیت این است که در 10 - 11 ماه گذشته من همه جوره خواسته درونی خود را برای تمدید قرارداد با تیم ملی ایران مطرح کردم و گفتنم باعث افتخار و شادی‌ام است که در تیم ملی بمانم، به همین خاطر، صحبت‌ها و مذاکرات حرفه‌ای خود را با سایر کشورها و تیم‌ها قطع کردم. اما فکر نمی‌کردم با من بازی شده و باعث شرمندگی‌ام شوند.

به ایران برگردم، نام فرد و افراد مسئول را اعلام می‌کنم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بار دیگر تاکید کرد که تمرکز کامل خود را به بازی دو روز آینده برابر بوسنی معطوف کرده و یادآور شد: وقتی به ایران یعنی خانه خودم باز گردم، بیشتر در خصوص این مسائل توضیح می‌دهم و نام افراد و فردی که مسئول روی دادن این اتفاق و کشیدن شدن کار تا به اینجا بودند، را اعلام می‌کنم.

خواهم گفت در این مدت چه اتفاقی افتاده
وی ادامه داد: در حال حاضر همه اعضای کادرفنی و بازیکنان متحد بوده و به بازی روز چهارشنبه فکر می‌کنند. ما می‌خواهیم با اتحاد و همدلی موفقیت‌مان در برزیل را کامل کنیم و وقتی به تهران برسیم، برای خداحافظی خودم فرصت خواهم داشت و احساسات خودم را دقیقا خواهم گفت و اینکه در این مدت چه اتفاقاتی رخ داده است.

اگر داور صربستانی به کشورش نرود، فیفا اشتباه بزرگی کرده
کی‌روش در بخش دیگری از این گفتگو در مورد عملکرد داور دیدار ایران با آرژانتین گفت: اگر فیفا چمدان این داور صربستانی را نبسته و آن را به کشورش نفرستد، واقعا اشتباه بزرگی انجام داده است. شاید ما کاری کنیم که جریمه شویم اما فیفا هم مسئول قضاوت داوران است و می‌بایست با این داور برخورد کند.

داور باید پاسخگوی هواداران ایرانی باشد
وی تصریح کرد: من فقط باید بدانم چگونه داور آن پنالتی را با چشمان دید و آن را نگرفت؟ وی باید به هواداران تیم ملی ایران پاسخگو باشد.

نتیجه بازی با آرژانتین عوض نمی‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان گفت: این موضوع ندیدن صحنه نیست زیرا داور در سه متری صحنه حضور داشت، پس واقعا درک این مطلب دشوار است. دیگر این اتفاق افتاده و نتیجه بازی با آرژانتین عوض نمی‌شود. باز هم تکرار می‌کنم باید با این تصمیم به زندگی خود ادامه دهیم.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...