نسخه چاپی

مجلس نباید در برابر دولت منفعل باشد

عکس خبري -مجلس نبايد در برابر دولت منفعل باشد

رئیس فراكسیون روحانیون مجلس هشتم می گوید همت مجلس نهم باید مصروف موضوع نظارت شود چرا كه در حوزه قوانین مشكلات زیادی وجود ندارد.

به گزارش نما حجت الاسلام محمد تقی رهبر نماینده مردم اصفهان در دوره هشتم و رئیس فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص اولویت های مجلس نهم با بیان اینکه تلاش برای استقلال مجلس مهمترین رکن است، گفت: وقتی مجلس در راس امور است، خود نمایندگان باید این جایگاه را حفظ کنند؛ بر این اساس فردی که در این پست قرار می گیرد در بیان حرف درست ترس و لرز نداشته باشد.

وی با بیان اینکه محافظه‌کاری آفت کار در جایگاه نمایندگی و مسئولیت اجرایی است، افزود: قرار نیست بین دوه قوه جنگ و دعوا رخ دهد ولی نماینده نباید موضع انفعالی داشته باشد و به اسم حمایت از دولت از خطاها بگذرد.

نماینده اصفهان رصد کردن اوضاع داخلی و خارجی کشور را از دیگر اولویت های مجلس نهم دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه سال92 انتخابات ریاست جمهوری است نمایندگان باید متوجه این امر باشند که چه کسی سکان دولت را در دست بگیرد. این امر از این جهت اهمیت دارد که تلخی هایی زیادی در دولت دهم رخ داد.

وی همچنین توجه به تولید ملی را مهم دانست و در خصوص اینکه برای حل مشکلات اقتصادی مردم مجلس باید به قانون گذاری توجه داشته باشد یا نظارت، گفت:نظارت به نظرم مهمتر است چون فکر نمی کنم ما خلاء قانونی داشته باشیم و آنچه باید مورد توجه نمایندگان مجلس نهم باشد، «اهتمام به نظارت» است.

۱۳۹۱/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...