نسخه چاپی

دمای هوای تهران به 40 درجه می‌رسد

كارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینكه نفوذ جریانات خنك به نوار شمالی كشور تا دو روز آینده ادامه دارد، گفت: طی روز جمعه و همچنین شنبه پیش رو دمای هوای تهران به 40 درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امین‌حسین نقشینه درباره شرایط جوی کشور اظهار داشت: امروز شاهد نفوذ جریانات خنک به نوار شمالی (سواحل شمالی کشور) خواهیم بود و این روند طی دو روز آینده ادامه می‌یابد و موجب می‌شود شاهد هوای خنک روی سواحل شمالی کشور باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی دو روز آینده برای سواحل شمالی کشور و برخی مناطق شمال غرب وزش باد، افزایش ابر و رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود افزود: انتظار می‌رود در روزهای اینده دریای خزر مواج باشد.

نقشینه با اعلام اینکه شدت بارش‌ها در روز جاری تا صبح فردا روی مناطقی از استان‌های مازنداران و گلستان است ادامه داد: طی روز پنجشنبه فقط برخی نواحی شمال غرب، شمال آْذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین شرق سواحل شمالی کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: طی دو روز آینده غرب خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی در ادامه به وزش شدید باد در شرق کشور اشاره کرد و بیان داشت: به سبب وزش باد شدید منطقه زابل شاهد گرد و خاک و کاهش دید خواهد شد.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد طی دو روز آینده روی کشور عراق اشاره کرد و بیان داشت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مرزهای کشور در جنوب غرب از جمله خوزستان و ایلام شاهد کاهش دید بر اثر گرد و خاک باشند.

نقشینه همچنین یادآور شد: طی سه روز آینده ارتفاعات تهران شاهد رشد ابر و گاهی وزش باد خواهد بود.

نقشینه با اشاره به روند افزایش دمای هوا در تهران طی روز جمعه و شنبه گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در این کلانشهر طی روزهای شنبه و جمعه به 40 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی همچنین خاطر نشان کرد: طی روزهای جمعه و شنبه پیش رو سواحل شمال کشور نیز افزایش محسوس دمای هوا را پیش‌بینی می‌کنند به طوری که انتظار می رود دمای هوا در این مناطق بیش از 5 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

منبع: فارس

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...