نسخه چاپی

اجرای فاز نخست اتصال به شبكه ملی

معاون سازمان فناوری اطلاعات از بهره برداری از خدمات محتوایی بومی دیجیتال بر زیرساخت های استان قم در فاز نخست اتصال به شبكه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش نما، علی اصغر انصاری با بیان اینکه مجموعه هاي مختلف حوزوي و دانشگاهي در استان قم سال ها است به لحاظ تولید محتوای مذهبی دیجیتالي در كشور فعاليت هاي ارزشمندي را انجام داده اند، گفت: لازم است اقدامات خاصي براي تامين زیرساخت های لازم برای فعالان در این استان در دستور کار قرار گيرد؛ در اين خصوص، فراهم شدن فرصت هاي سرمايه گذاري توسط بخش خصوصي براي توسعه زیرساخت ها از جمله اولويت هاي اصلي خواهد بود.

وی گفت: شبکه مترواترنت استانی و مركز داده استان قم كه با سرمايه گذاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ایجاد شده در حال حاضر براي اين امر قابل بهره برداری است؛ براین اساس اپراتورهاي فعال در استان بايد نسبت به تامين زيرساخت هاي ارتباطي جديد و آينده این استان همت بيشتري به خرج دهند و نيازمندي هاي فعالان در اين حوزه را بدون هيچ تاخيري تامين کنند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بيان اينكه اغلب كاربران خدمات محتوايي در خارج از استان و حتي خارج از كشور حضور دارند، افزود: اصولا بخش قابل توجهي از این ترافیک در صورت انتقال ميزباني خدمات و محتوا به داخل استان، باید به بیرون مسيريابي شوند. البته مبناي محاسبه ظرفيت هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات مورد نياز تعداد كاربران داخل استان و سرانه هاي معمول در ساير استان ها يكسان نخواهد بود و اين مسئله بايد مد نظر قرار گيرد.

به گفته انصاری، در حال حاضر کار طراحی و مطالعاتي افزایش ظرفیت زیرساختی شبکه قم برای اتصال خدمات به شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است.

منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...