نسخه چاپی

نظر پورمحمدی درباره ورود زنان به ورزشگاه ها

وزیر دادگستری گفت: حضور بانوان در برخی از محیط‌های ورزشی ناهنجاری‌های فرهنگی را تشدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ اولین نشست نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که آیا بستر فرهنگی برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم نیست؟ گفت: اولا ما یک تقید ارزشی و دینی داریم و روی آن هم حساس هستیم و خوشبختانه حس عمومی جامعه نیز کاملا مثبت است، یعنی انتظار جامعه این است که ما به عنوان یک نظام دینی قواعد دینی را رعایت کنیم و قوانین ما هم برگرفته از ضوابط دینی است. پس باید ببینیم ضوابط شرعی ما تا چه اندازه برای حضور خانم‌ها اجازه می‌دهد.

وزیر دادگستری گفت: شما چرا این سئوال جدی‌تر را مطرح نمی‌کنید که خود خانم‌ها چطور ورزش می‌کنند؟ آیا آنطور که خانم‌ها در دنیا ورزش می‌کنند خانم‌ها در کشور ما می‌توانند ورزش کنند. طبیعی است که این طور نیست. طبیعی است که ما بر این مواضع آنها را درست وبه حق می‌دانیم پافشاری کنیم.

وزیر دادگستری اظهار کرد: ضمن این که خانم‌ها باید ورزش کنند و در ترغیب و توسعه ورزش بانوان جدی هستیم، اما دستورات دینی قابل گذشت و انعطاف نیست و درباره‌ حضور در ورزشگاه‌ها هم رعایت مسائل دینی و فرهنگی و اخلاقی مهم است.

پورمحمدی تصریح کرد: برخی از محیط های ورزشی ما برای جوانان و پسرانمان هم خیلی مطبوع و فرهنگی و سازنده نیست. ما در این جهت باید تلاش کنیم و فکر می‌کنیم حضور بانوان در برخی از این محیط‌ها به تشدید ناهنجاری فرهنگی می‌انجامد نه بهبود و من هم دوست ندارم واقعیت های اجتماعی را پنهان کنم.

وی درباره این که اعتراض بانوان ایرانی به راه دادن هواداران تیم مهمان بوده است گفت: آنها ازنظر دینی مشکل ندارند و برای ورزش هم مشکلی ندارند. ما چرا برای آنها محدودیت ایجاد کنیم؟ به هر حال آنهابه ضوابطی پایبند نیستند و ما پایبندیم. لذا وقتی برای آنها مانعی ندارد چرا ما مانع شویم؟

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...