نسخه چاپی

اشتون: مذاكرات با ایران از سر گرفته می‌شود

كاترین اشتون مسئول ارشد سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری در لوكزامبورگ گفت: ما هفته آینده به وین بازخواهیم گشت تا مذاكرات خود را (با طرف ایرانی) ادامه دهیم.

به گزارش نما به نقل از واحد مرکزی خبر، اشتون افزود: من درباره این مذاکرات اظهارنظر نمی کنم. هدف ما همچنان دستیابی به راهی است تا به توافقی برسیم که بتوانیم درباره صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان پیدا کنیم.

پنجمین دور از مذاکرات وین دوشنبه گذشته با ناهار کاری ظریف و اشتون در محل نمایندگی دائم ایران در سازمان های بین المللی وین آغاز شد. سپس نشست های دوجانبه و سه جانبه و همچنین نشست های کارشناسی برگزار شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از پایان این نشست پنج روزه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران ایرانی اتفاق مهم این دور از مذاکرات را ورود به مرحله نگارش برشمرد و گفت: هنوز نمی توان گفت که متن مشترکی وجود دارد. در بعضی از موارد ممکن است در بخشهایی از متن،توافق وجود داشته باشد. اما در بسیاری از موارد، هم درباره محتوا و هم در خصوص نحوه نگارش اختلاف نظر وجود دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همانطور که پیش از این اعلام شد در حال حاضر درباره عنوان متن، توافق شده، البته در خصوص چارچوب کلی هم توافق حاصل شده است.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...