نسخه چاپی

خشونت، عامل مرگ یك میلیون نفر در جهان

سرپرست كرسی حقوق بشر، صلح و دموكراسی یونسكو در دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: سالانه بیش از یك میلیون نفر به علت خشونت در جهان جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر "حسین میرمحمد صادقی" امروز سه شنبه(3تیرماه) در نشست تخصصی "نقش رهبران دینی در پیشگیری از خشونت علیه کودکان" افزود: این آمارها نشان می‌دهد که مرگ در نتیجه خشونت بیشتر از سایر مرگ‌ها است.

وی ادامه داد: براساس آمار سال 2010 میلادی، حدود یک میلیون و 340 هزار مرگ در جهان در نتیجه خشونت بوده است.

وی اساس همه ادیان را پرهیز از خشونت دانست و افزود: در این زمینه ممکن است برخی پیروان دچار توهم شوند و تلاش‌هایی را انجام دهند، اما جزء زیانکاری نتیجه‌ای نداشته باشد که در این زمینه رهبران دینی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

میرمحمد صادقی ادامه داد: بحث آموزش یکی از موضوع‌های مهم و اساسی است و باید آموزش‌های دینی درست ارائه شود تا بخشی از این مشکلات رفع شود.

وی گفت: زمانی که از کانال دین به بهانه دین متوسل به خشونت می‌شوند از همان مجرا هم باید در مقابل آن ایستاد زیرا با استفاده از دین، بهتر می‌توان این گونه مشکلات را رفع کرد.

سرپرست کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: رهبران دینی باید جلوی این گونه مسایل را بگیرند تا خشونت علیه کودکان کاهش یابد.

۱۳۹۳/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...