نسخه چاپی

اژه‌ای: ضعیف كشی نخواهیم كرد

عکس خبري -اژه‌اي: ضعيف کشي نخواهيم کرد

سخنگوی قوه قضائیه گفت :در پرونده فساد مالی ضعیف كشی نمی شود و هر كسی در مظان اتهام باشد و جرمش ثابت شود حكم برایش صادر می شود.


به گزارش نما به نقل از فارس ، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه عصر امروز در سی‌امین نشست خبری خود در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در رابطه با اینکه روز گذشته علی مطهری اتهاماتی را نسبت به رئیس جمهور مطرح کرده و مدعی شده سپاه هم در انتخابات نقش داشته است آیا به اظهارات این فرد دادستانی رسیدگی خواهد کرد یا خیر گفت: متاسفانه من موفق نشدم اصل مطلب را مطالعه کنم و تنها تیتر برخی از رسانه‌ها را دیدم.

وی افزود: اگر چنانچه صحبت‌های آن فرد در حدی باشد که فراتر از قانون صحبت کرده باشد به طور قطع دادستان در این پرونده ورود خواهد کرد.

محسنی اژه‌ای درباره اظهارات نماینده دادستان در رسیدگی به پرونده فساد 3 هزار میلیارد تومانی پرسیده بود و برخی از احکام صادر شده پیش از این برای مفسدان اقتصادی را کم اثر یا غلط عنوان کرده بود گفت: وقتی می‌گوییم یک حکم صادر می‌شود یا درست صادر شده یا غلط اما باید ببینیم ملاکمان برای این ادعا چیست.

وی گفت: اگر ملاکمان از درستی یا عدم درستی قانون باشد پس باید این تعبیر را به گونه‌ای دیگر بکار ببریم و بگوییم آیا متعاقب قانون بوده یا خیر؟

دادستان کل کشور گفت: در مورد احکامی که دو مرحله‌ای یعنی یک مرحله به آن اعتراض می‌شود سپس به دیوان عالی کشور می‌رود و در آنجا درستی یا غلط بودن آن تشخیص داده می‌شود و نهایتا حکم تایید می‌شود این احکام قطعا مطابق قانون است و درست صادر شده است.

وی افزود: شاید بتوان این مطلب را اینگونه مطرح کرد که چرا برخی از احکام بازدارندگی لازم را ندارند که در اینجا باید گفت: برخی از احکام هستند که بازدارندگی دارند و برخی از احکام از این بازدارندگی بی‌بهره‌ هستند به گونه‌ای که قرار بود همه احکام بازدارندگی داشته باشند دیگر شاهد وقوع جرایم بعد از یک دوره‌ای در کل دنیا نبودیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اعلام این مطلب که الزاما همه احکام 100 درصد بازدارندگی ندارند گفت: یک قاتل مرتکب قتل می‌شود ما هم برایش حکم اعدام صادر می‌کنیم و این حکم اجرا می‌شود اما باز هم می‌بینیم فرد دیگری دست به ارتکاب قتل می‌زند.

وی افزود: در مورد مواد مخدر هم احکام با قدرت اجرا می‌شود اما باندهای تبهکار و سود جو که با انگیزه کار سیاسی و تجاری فعالیت می‌کنند می‌توانند افرادی را فریب دهند و از طریق آنها به کار قاچاق ادامه دهند.

وی در پاسخ به اینکه این نگرانی در شهروندان وجود دارد که احکام صادر شده برای متهمان پرونده فساد مالی نیز این بازدارندگی را نداشته یا متناسب با جرم آنها نباشد زیرا نماینده دادستان در جایی قاضی سراج را مدیون کردند اگر حکم خفیفی برای یکی از متهمان صادر کنند گفت: بارها گفته‌ام که نهایت تلاشمان را بکار بسته‌ایم تا شاهد چنین اتفاقی نباشیم و بتوانیم بر اساس عدالت و چارچوب قوانین و مقرراتی که در آیین دادرسی ذکر شده افراد را تحت تعقیب قرار دهیم و به اتهامات آنها رسیدگی کنیم.

محسنی اژه‌ای گفت: مطمئن باشید بدون کوچکترنی اغماضی به اتهامات هر کسی که در این پرونده جرمی مرتکب شده باشد رسیدگی خواهد و احکامشان صادر و اجرا خواهد شد.

وی گفت: این نگرانی نباید وجود داشته باشد که ضعیف کشی شود زیرا مطمئن باشید که ما قصدمان ضعیف کشی نیست و هر کسی که در مظان اتهام قرار گیرد و جرمش ثابت شود برایش حکم صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که شنیده می‌شود برای رئیس جمعیت هلال احمر حکم قضایی صادر شده است گفت: بله برای این فرد حکمی صادر شد ولی از آنجا که قطعی نشده نمی‌توانم جزئیات این حکم را بگویم این حکم قابل اعتراض است.

۱۳۹۱/۳/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...