نسخه چاپی

چند شغله‌ای كه ستاد تنظیم بازار را به اغما برد

یك انتصاب در معاونت اجرایی و وزارت جهاد كشاورزی موجب شده تا وزیر صنعت، معدن و تجارت با محمد شریعتمداری معاون رئیس‌جمهور و وزیر جهاد كشاورزی دچار اختلاف شود و ستاد تنظیم بازار در سكون و اغما بماند.

یک انتصاب در معاونت اجرایی و وزارت جهاد کشاورزی موجب شده تا وزیر صنعت، معدن و تجارت با محمد شریعتمداری معاون رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی دچار اختلاف شود و ستاد تنظیم بازار در سکون و اغما بماند.به گزارش «خبرگزاری دانشجو»، در ابتدای دولت یازدهم، با سفارش محمد شریعتمداری و اصلاح‌طلبان، نعمت‌زاده برای حسن یونس‌سینکی به‌عنوان «معاونت توسعه بازرگانی داخلی» حکم زد لیکن به دلیل نگاه تجاری و بازرگانی سینکی و نگاه صنعتی و تولیدی نعمت‌زاده این دو، دچار مشکل شدند به طوری که نعمت‌زاده، عملکرد سینکی در حوزه بازرگانی داخلی و تنظیم بازار را خلاف تولید داخل ارزیابی می‌کرد. بر همین اساس، سینکی در جلسه‌ای نعمت‌زاده را تهدید به استعفا کرد و نعمت‌زاده نیز تهدید را تبدیل به فرصت و وی را ترغیب به استعفا کرد.

سینکی که در دوران حاکمیت جبهه دوم خرداد در دولت هشتم و نهم، معاون وزیر بازرگانی وقت (محمد شریعتمداری) بود بعد از جدایی از نعمت‌زاده در دولت یازدهم، از سوی شریعتمداری معاون اجرایی حسن روحانی، در دو تاریخ متفاوت، دو حکم با عنوان «دبیری ستاد هدفمندی یارانه‌ها» و «دبیری ستاد تنظیم بازار» را دریافت کرد. از طرف دیگر، ستاد انتصابات اصلاح‌طلبان نیز که ارتباط نزدیکی با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دارد خواستار حضور سینکی در این وزارتخانه شدند. در نهایت وی به عنوان قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی منصوب شد.پستی که تاکنون در وزارت جهاد کشاورزی سابقه‌ای نداشته است.این گزارش می‌افزاید: انتصاب حسن یونسی‌سینکی توسط شریعتمداری و حجتی موجب دلخوری نعمت‌زاده و برخی تولیدکنندگان شد و اکنون ضلع اصلی ستاد تنظیم بازار یعنی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل این دلخوری، دچار مشکل شده و بعد از کنترل‌های شخصی رئيس جمهور، عملاً این ستاد از اواسط اردیبهشت به اغما رفته است.از طرف دیگر بعد از اکبر ترکان و محمدباقر نوبخت که شغل‌های مختلفی دارند این روزها حسن یونسی‌سینکی نیز سومین پست همزمان خود را (قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، دبیری ستاد هدفمندی یارانه‌ها، دبیری ستاد تنظیم بازار) تجربه می‌کند.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...