نسخه چاپی

امكان درمان 70درصد سرطان ها

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ دبیر علمی سمپوزیوم آموزشی ˈتازه های ژنتیک در سرطان های شایع ایرانˈگفت: بین 50 تا 70 درصد سرطانها با توجه به نوع آنها قابل درمان هستند.

دکتر ˈعبدالعظیم نجاتی زادهˈ روز سه شنبه در این سمپوزیوم آموزشی که در سالن ابن سینا مجتمع آموزشی فارابی بندرعباس برگزار شد، ابراز داشت: تشخیص به موقع سرطان نقش مهمی در درمان آن دارد، به طوری که با توجه به مراقبت های فراوان در دوران زایمان و در حین بارداری ،نوزادانی که دارای زمینه ژنتیکی بیماری باشند، مشخص می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون سیاست گذاری به منظور تشخیص و پیشگیری از بروز سرطان یکی از برنامه های مهم حوزه علمی و تحقیقاتی علوم پزشکی می باشد، افزود: در بیماری های سرطانی،ژنتیک نقش عمده ای دارد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون الگو های بیماری درایران درحال تغییر است که منظور از این تغییر، شایع بودن بیماری های واگیر در گذشته و رواج بیماری های مزمن در شرایط امروز است.

دکتر نجاتی زاده با اشاره به آمار بیماران سرطانی در استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس آخرین آمار 392 نفر در استان مبتلا به بیماری سرطان می باشند که در این میان سرطان سینه شایع ترین سرطان در میان زنان و سرطان پروستات شایع ترین در میان مردان هرمزگان است.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...