نسخه چاپی

داود اوغلو: داعش دشمن تركیه نیست

بر اساس یك گزارش امنیتی منتشر شده، وزیر خارجه تركیه در پی یورش گروه تروریستی داعش به شهر موصل، به كنسولگری این كشور پیشنهاد می‌كند كه این مكان را ترك نكنند؛ زیرا داعش دشمن تركیه نیست.

به گزارش نما، «المسله» نوشت: «طانری کولو» از اعضای حزب مخالف «جمهوری خلق» در پارلمان ترکیه درخواستی مبنی بر استیضاح «داود اوغلو» وزیر خارجه این کشور در پی حادثه حمله به کنسولگری ترکیه در موصل و ربایش تیم دیپلماسی را به رئیس پارلمان ارائه داده است.

براساس یک گزارش امنیتی که به بیرون درز پیدا کرده است، «کنسولگری ترکیه در موصل به آنکارا وخامت اوضاع شمال موصل را اعلام کرده بود اما وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه اوضاع موصل نگران کننده نیست و گروه دولت اسلامی عراق و شام (داعش) دشمن ترکیه محسوب نمی‌شود، خواسته بود (تیم دیپلماسی) از این ‌کنسولگری خارج نشوند.»

براساس گزارش برخی خبرگزاری‌های ترکیه، طانری کولو، نماینده شهر استانبول در پارلمان ترکیه سوال‌هایی را درباره این گزارش منتشره از داود اوغلو پرسید و گفت: «اگر این گزارش صحیح باشد، چه کسی این دستورها را صادر کرد؟ چه تعداد از شهروندان ترکمانی در پی کشتار داعش در شهر تلعفر جان خود را از دست دادند؟ تدابیر دولت برای حمایت از ترکمان‌ها از حملات پیش‌بینی شده داعش چیست؟»

براساس این گزارش، دادگاه جنائی ترکیه در تاریخ 17 ژوئن دستوری را مبنی بر ممنوعیت انتشار هرگونه گزارش و اطلاعاتی غیر رسمی درباره ربایش 49 تن از کارکنان کنسولگری این کشور در شهر موصل که توسط عناصر تروریستی داعش اشغال شده است، صادر کرد.

گروهی از عناصر داعش در تاریخ 11 ژوئن به کنسولگری ترکیه در موصل حمله برده و 49 تن از افراد آن را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.
منبع: مهر

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...