نسخه چاپی

برخورد تند مجلس با صادركنندگان بخشنامه بی حجابی در دانشگاه آزاد

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پس از تعطیلات سركشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان، این بخشنامه بررسی شده و مسئولان این مسئله مورد بازخواست قرار گرفته و با آنها برخورد می شود.

به گزارش نما ، زهره طبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، درباره صدور بخشنامه رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد مبنی بر عدم برخورد دفاتر حراست دانشگاهی با افراد بی حجاب در دانشگاه ها گفت: رفتار متناقضی که در دانشگاه آزاد از ابتدا تا کنون بوده، نشان‌گر تغییرات در تفکرات مسئولان این مجموعه آموزشی است که طی 30 سال با این تفکر دانشگاه را اداره کرده‌اند.



وی با اشاره به اینکه همواره نگاه افراطی در دانشگاه‌ آزاد وجود داشته است، اظهار داشت: دوره‌ای به دلیل افراط پوشش چادر در دانشگاه آزاد اجبار بود که امروز افراط به تفریط تبدیل شده است، در حدی که کوچک‌ترین اهمیتی به رعایت حجاب در این مجموعه آموزشی داده نمی‌شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه مسئولان دانشگاه آزاد در اندیشه‌های سخیف لیبرالیستی غرق شده‌اند، تصریح کرد: امروزه مسئولان دانشگاه آزاد به ظاهر دانشجویان اهمیت نمی‌دهند و بخشنامه‌های نامربوطی صادر می‌کنند.



طبیب‌زاده با اشاره بیان اینکه بی‌توجهی به مسئله حجاب در دانشگاه آزاد تا کنون به صورت قانون نانوشته‌ای بوده که گریبان همه دانشگاه‌های کشور را گرفته است، گفت: دانشگاه آزاد در مسئله بی حجابی پیشتاز است و گستاخی مسئولان به حدی رسیده است که به خود جسارت داده‌اند تا به صورت مکتوب برای عدم برخورد با مقوله بی‌حجابی از سوی حراست دانشگاه‌ها بخشنامه صادر کنند.



وی با بیان اینکه باید فاتحه فرهنگ را در دانشگاه‌ها و موسسه آموزش عالی خواند، تصریح کرد: مسئولان حراستی در این بخشنامه نه تنها باید به مقوله بی‌حجابی بی‌تفاوت باشند بلکه اگر اقدامی انجام دهند با آنها برخورد انضباطی صورت می گیرد و این به این معنی است که اگر کسی آمر به معروف و ناهی از منکر باشد به جای اینکه رفتار وی را تأیید کنند، خودش مواخذه می شود.طبیب زاده تاکید کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قطعا با صادرکنندگان این بخشنامه برخوردی تند و جدی خواهد داشت.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در اولین جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پس از تعطیلات سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان، این بخشنامه بررسی شده و مسئولان این مسئله مورد بازخواست قرار گرفته و با آنها برخورد می شود.


طبیب زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی برای این کمیسیون بسیار مهم است، اظهار داشت: اگر دانشگاهی جرئت و جسارت را داشته باشند که بخشنامه‌ای مبنی بر عدم برخورد با بی‌حجابی صادر کند، قطعا باید پاسخگو باشد.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...