نسخه چاپی

هواداران رییس دولت سابق نشست برگزار كردند

شرق نوشت:

بعداز‌ظهر روز گذشته در انجمن هواداران محمود احمدی‌نژاد (هما) نشستی با عنوان «دکتر شریعتی و احیاء اندیشه عدالت» همزمان با سوم تیر و سالروز پیروزی احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ برگزار شد.

آنطور که «ایسنا» گزارش داده هواداران احمدی‌نژاد و برگزار‌کنندگان همایش معتقدند که او احیاگر اندیشه عدالت است و عدالت در اندیشه دکتر شریعتی نیز جایگاه خاصی دارد. این نشست در زیرزمین خانه شخصی یکی از هواداران احمدی‌نژاد واقع در حوالی میدان«بهارستان» برگزار شد.

به نظر می‌رسد هواداران رییس دولت‌های نهم و دهم همچنان برای مصادره به مطلوب چهره‌های ملی و همسویی آنان با احمدی‌نژاد تاکید دارند و از آن به‌عنوان یکی از راه‌های تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. در ابتدای این نشست مجری برنامه گفت: «ما معتقدیم قرابت‌های زیادی بین اندیشه‌های دکتر شریعتی و گفتمان عدالت آقای احمدی‌نژاد وجود دارد. این قرابت شاید ناآگاهانه بود، اما وجود داشت و البته متاسفانه کار تئوریک در این زمینه کم صورت گرفته است.»پس از آن «رضا واعظی‌راد» دبیر این نشست که خود را از دانشجویان فرزندان دکتر شریعتی معرفی کرد، با گلایه گفت: «سرنوشت فرزندان معنوی شریعتی این است که همیشه تنها باشند. فرزندان دکتر شریعتی تنهایی ما را دیدند اما توجهی نکردند. ما انتظار نداشتیم که آنها به این برنامه بیایند، اما انتظار هم نداشتیم به‌گونه‌ای جواب ما را بدهند که دلخور شویم.»

در ادامه «عبدالرضا داوری» از مشاوران احمدی‌نژاد که چندی پیش به‌ مدت 11 روز به اوین منتقل و به‌تازگی آزاد شده نیز به سخنرانی پرداخت و «نهضت بازگشت به خویشتن» را مهم‌ترین شاخصه تفکر شریعتی خواند و گفت: «اندیشه شریعتی فرصت مناسبی است که ما به‌عنوان حامیان گفتمان عدالت در این دورانی که گفتمان سرمایه‌داری مرزهای جامعه ما را درنوردیده است آن را بسط دهیم. آنچه از سوم تیر 84 آغاز شد و حرکتی که دکتر احمدی‌نژاد آغاز کرد، بخش مهمش بازگشت به خویشتن بود که از مسیر آن مفاهیم جدیدی را تعریف کردیم.»

واعظی‌راد درباره دلیل عدم حضور فرزندان دکتر شریعتی در این برنامه گفت: «ما می‌دانیم که آنها به هرجایی نمی‌روند، اما انتظار داشتیم حضور پیدا کنند.» وی در پاسخ به اینکه آیا انتساب این برنامه به آقای احمدی‌نژاد دلیل رد این دعوت بوده است، گفت: «فرزندان دکتر شریعتی از این بابت وارث پدر نبوده‌اند و آزاداندیش هستند.»

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...