نسخه چاپی

پشت پرده ممانعت از «الزام رعایت حجاب»

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: اینكه دانشگاهی مانع از الزام رعایت حجاب در سطح دانشگاه بشود، علامت سوال بزرگی را در اذهان عمومی ایجاد می‌كند و باید پشت صحنه‌اش برای مردم روشن شود.

به گزارش نما، زهره الهیان؛ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو» درباره بخشنامه جدید رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد مبنی بر ممنوع کردن برخورد حراست دانشگاه‌ها با تخلفات حجاب و عفاف گفت: دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها از طرف هیئت دولت باید ملزم به اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب باشند و این مصوبه در حکم قانون است.

وی افزود: در شرایط حاضر، انتظار مردم از دستگاه‌های دولتی، وزارتخانه ها و شخص رئیس جمهور این است که در رابطه با موضوع حجاب و عفاف و رعایت ارزش ها و اخلاق اسلامی در جامعه جدی تر وارد عمل بشوند و یک اراده قوی در این رابطه وجود داشته باشد.

الهیان تصریح کرد: اینکه دانشگاهی که از وسعت زیادی هم برخوردار است در شرایط حاضر به وسیله ابلاغیه ای که از مجرای حراست آن صادر می شود، مانع از الزام رعایت حجاب در سطح دانشگاه بشود، مسئله‌ای است که علامت سوال بزرگی را در اذهان عمومی ایجاد می کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در واکنش به ابلاغ این بخشنامه در شرایطی که تبلیغ دشمنان خارجی در رابطه با مسئله بی‌حجابی شدت گرفته است، گفت:باید پشت صحنه‌های این ابلاغیه توسط مسئولان، پیگیری و برای مردم مشخص شود؛ مردم باید بدانند که هدف از این ابلاغیه در شرایط حاضر که انتظار مردم از دولت، توجه به حفظ اصول و ارزش‌هاست، چیست.

الهیان در خاتمه خاطرنشان کرد: پیگیری نمایندگان مردم به نمایندگی از مردم در این مسئله یک ضرورت است و کمیسیون های فرهنگی مانند کمیسیون آموزش و کمیسیون فرهنگی، باید مسئولین دانشگاه مربوطه را احضار کرده و از آن ها توضیح بخواهند؛ در نهایت هم وزیر علوم در این خصوص توضیحاتش را ارائه بدهد.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...