نسخه چاپی

قیمت جهانی طلا كاهش یافت

قیمت جهانی طلا با ادامه تردیدها نسبت به دورنمای اقتصاد آمریكا و همچنین احتمال فروش گسترده پس از صعود اخیر این فلز، اندكی كاهش یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک با 0.7 درصد کاهش، به 1312 دلار رسید در حالیکه روز سه شنبه 1319 دلار معامله شده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگرچه اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای آغاز تعدیل تدابیر محرک مالی سال گذشته موجب شد صعود 12 ساله پی در پی طلا متوقف شده و قیمت این فلز 28 درصد نزول کند اما امسال طلا از بحران اوکراین و تشدید خشونت در عراق سود برده و در مسیر رسیدن به دومین رشد سه ماهه پی در پی است.

جنگ داخلی عراق همچنان یک عامل تاثیرگذار در بازار طلا باقی مانده است. اگرچه این عامل همچنان ممکن است ریسک گریزی سرمایه گذاران را به دنبال داشته باشد و از قیمت طلا پشتیبانی کند اما شاخص های سهام آمریکا که به رکورد بالایی صعود کرده اند، نشان می‌دهد ریسک گریزی در حال حاضر چندان بالا نیست با اینهمه بحران عراق به زودی فروکش نخواهد کرد و ممکن است هر لحظه تشدید شود.

در بازار دیگر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری یک درصد کاهش یافت و به 20.7252 دلار رسید. این فلز به سوی دومین رشد سه ماهه پی در پی پیش می‌رود که طولانی‌ترین صعود از سال 2011 تاکنون خواهد بود. هر اونس پلاتین با 0.7 درصد کاهش، به 1458 دلار رسید و هر اونس پالادیم با 0.7 درصد کاهش، 823 دلار معامله شد.

۱۳۹۳/۴/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...