نسخه چاپی

بسیج، پای‌كار آبادانی كشور است


به گزارش نما به نقل از تسنیم، سردار محمدرضا نقدی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از تنها نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در مشهد مقدس اظهار کرد: راه‌اندازی نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور سبب گسترش اشتغال و رفع معضل بیکاری می‌شود؛ این نمایشگاه به ابتکار بسیج سازندگی خراسان‌رضوی راه‌اندازی شده است و باید از مسؤولان برگزار کننده آن تشکر کنم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم مشابه این نمایشگاه در سایر استان‌های کشور نیز راه‌اندازی کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بازار جز مقدسات محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم محصول خود را و کالای داخلی را در بازار به فروش برسانیم، باید فرهنگ استفاده از کالای خارجی را تغییر دهیم و در مقابل استفاده از کالای داخلی و تولید ملی را ترویج کنیم.

نقدی گفت: در حال حاضر مهمترین معضل مسئله اشتغال است و هرچه تولیدات داخلی در این زمینه افزایش پیدا کند رفع این معضل نیز سریعتر انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اقدامات مستقیم بسیج در این زمینه از سال ۹۲ آغاز شد و ۴ هزار فقره وام و برگزاری کلاس‌های مهارتی و آموزشی در این زمینه در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: فرهنگ‌سازی صورت گرفته سبب استقبال روستائیان از این برنامه‌ها شد، تسهیلات ما در این زمینه کمتر از ۶۰۰ میلیارد تومان بود که ۵ برابر آن از سوی مردم حمایت و تأمین شد.

نقدی افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه بسیار مهمتر از ارائه تسهیلات است، در مجموع ۲۸۰۰ واحد راه‌اندازی شد و پیش‌بینی می‌کنیم که امسال این رقم افزوده شود.

وی خواستار حمایت رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی استفاده از کالای داخلی شد و بیان کرد: مقام معظم رهبری در مشهد مقدس فرمودند که مسئله فرهنگ بسیار مهمتر از اقتصاد است و مشکل اقتصادی را تنها می‌توانیم با یک مدیریت قوی فرهنگی حل کنیم.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...