نسخه چاپی

۲۰ هزار نفر در آمریكا ممنوع‌الخروج اند

بیست هزار نفر در آمریكا مشكل خروج از كشور دارند و این مسئله با اعتراضهای گسترده مواجه شده است.

به گزارش نما به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، روز گذشته یکی از دادگاههای آمریکا درباره اقدام اخیر دولت آمریکا در ممنوع السفر کردن هزاران شهروند آمریکایی حکم صادر کرد. براساس حکم این دادگاه، ممنوعیت سفر این افراد با هواپیماهای تجاری به اتهام داشتن رابطه با تروریستها، برخلاف قانون اساسی آمریکا است.

این حکم پس از آن صادر شد که سی مسلمان آمریکایی در فهرست افراد ممنوع السفر در آمریکا قرار گرفتند و به این اقدام دولتی آمریکا اعتراض کردند. گروههای فعال در زمینه حقوق مدنی در آمریکا، این اقدام دولتی را به چالش کشیدند که نتیجه آن حکم دیروز دادگاه بود. فعالان آمریکایی امیدوارند این حکم صادر شده ، زنگ بیدارباشی برای دولت آمریکا باشد تا در این رویکرد خودش تجدیدنظر کند که سبب قرار گرفتن نام تعداد زیادی از افراد بیگناه در این فهرست شده است. نام حدود بیست هزار نفر در فهرست افراد ممنوع السفر در آمریکا وجود دارد. اعضای این فهرست نمی توانند از آمریکا عازم خارج شوند یا اگر در خارج از آمریکا هستند با هواپیما به این کشور وارد شوند.

فعالان آمریکایی می گویند باید ابهامات مطرح درباره این فهرست شفاف سازی شود.

مقامات آمریکایی می گویند این افراد به اتهام تهدید برای امنیت ملی آمریکا دراین فهرست قرار گرفته اند و به علت ملاحظات امنیتی، امکان شفاف سازی بیشتر در این خصوص وجود ندارد.

۱۳۹۳/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...